Stajemy do walki: MASZYNY kontra ROMANTYZM, budując restaurację Nowego Świata opartą na AUTOMATYZACJI i zapraszając do tego dzieła najlepszych polskich gastronomów podczas najbardziej kreatywnego wydarzenia w branży MADE FOR RESTAURANT już 19.11 w Poznaniu.
- Konferencja MADE FOR Restaurant, NEW RULES vol.2 AUTOMATYZACJA
Termin: 19 listopada 2024
START 11:30
Miejsce: ANDERSIA HOTEL & SPA POZNAŃ, a member of Radisson Individuals
Znamy program.
Nie będzie głaskania po głowie, nie będzie zapewniania, że jakoś się ułoży. Odważnie stajemy do konfrontacji z technologią i sztuczną inteligencją, które wdzierają się do każdej branży, także do gastronomii. Czy się tego chce, czy nie.
Jak wykorzystać reguły Nowego Świata dla zysku i ułatwienia sobie pracy – jednocześnie nie tracąc romantyzmu, który przyciąga gości do naszych knajp?
Widzimy się 19 listopada w Andersia Hotel & SPA w Poznaniu. Startujemy o godz. 11.30. A od godz. 21:00 relaksujemy się na After Party w City Park Poznań:
CUCINA 88, Whisky Bar 88.
Program konferencji znajdziecie TU (https://tiny.pl/qrjngtvx).
Co w programie konferencji, od godz. 11.30 do północy we wtorek 19 listopada?
Podczas debat, warsztatów, degustacji i spektaklu kulinarnego odważnie i szczerze
rozliczymy się z rzeczywistością, która romantyczną restaurację zmienia w futurystyczną
maszynę opartą na AUTOMATYZACJI. Czyli co dokładnie?
- Przedstawimy wnioski z nowego Raportu FOR i ARC Rynek i Opinia, uważnie
podsumowującego polską gastro-branżę w 2024 roku i prognozującego jej przyszłość;
przepytaliśmy 1000 gości i wielu restauratorów. - Podamy dania zaprojektowane przez sztuczną inteligencję – spektakl kulinarny w
wykonaniu 7 szefów kuchni i 4 barmanów, którzy zmierzą się z przepisami
wygenerowanymi przez AI, z pomocą wybitnej food stylistki Oli Gerlach i przy muzyce
dopracowanej przez Natalię Kmieciak, DJ-kę, blogerkę kulinarną i fotografkę; - Uporządkujemy gastro-biznes na nowych warunkach, skupiając się na jego
precyzji, policzalności i powtarzalności oraz przedstawimy holistyczne podejście do
zarządzania procesami w gastronomii; - Pokażemy, jak restauratorzy i ich załoga mogą ułatwić sobie pracę i życie,
kończąc z hipokryzją „tradycyjnej kuchni bez półproduktów” i udowodnimy, że pot,
krew i łzy nie muszą być krzyżem dobrego szefa kuchni, a nowoczesność to nie
obciach, tylko inteligentna droga na skróty; - Ze szczególną uwagą przyjrzymy się tematowi franczyzy, czyli możliwości
skalowania biznesu; - Zanurkujemy w temacie sztucznej inteligencji w gastro, pytając, czy technologia
jest przekleństwem czy ratunkiem dla branży? - Przekroczymy granice m.in. polskie, wrócimy do wątków zagranicznych i
poszukamy inspiracji na rynkach, które przodują w zastosowaniu technologii: w
kuchni, w menu, na sali, w procesie zdobywania i obsługi gości oraz automatyzacji
zamówień – a pytać o to będziemy wybitnych gości, m.in. restauratora Artura
Jarczyńskiego i specjalistę od innowacji – Willema Fijtena, członka zarządu AVIKO. - Rozprawimy się z mitem „gastronomii romantycznej”, bez wstydu i skrępowania
rozmawiając o prowadzeniu restauracji wyłącznie dla zysku.
A na koniec zabalujemy na After Party w niezwykłej przestrzeni City Park Poznań:
Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88.
Agnieszka Małkiewicz, inicjatorka wydarzenia i prezeska agencji FOR SOLUTIONS:
Prowadzenie restauracji jest biznesem romantycznym z perspektywy budowania relacji międzyludzkich i tworzenia nowych doświadczeń smakowych, ale już mało romantycznym w kontekście umiejętności przetrwania na rynku. Ten romantyczny biznes może funkcjonować tylko dzięki nieromantycznym rozwiązaniom. Po mojej wizycie w Chicago na targach National Restaurant Association Show 2024, gdzie
pojechałam na zaproszenie pana Artura Jarczyńskiego, zauważyłam, że w Polsce mówi się z dumą o prowadzeniu restauracji przede wszystkim z pasji i dla pasji – w Stanach natomiast biznes ten jest prowadzony dla biznesu. Czyli, nazywając rzeczy po imieniu, dla zysku. A co w obecnych czasach jest wytrychem, który otwiera drzwi do sukcesu i pieniędzy? W MADE FOR RESTAURANT znamy odpowiedź. To AUTOMATYZACJA.
Na scenie pojawią się także TOP RESTAURATORZY 2024 w kategorii Open to Technology&Digital, którzy zostali wybrani przez jury wybitnych ekspertów branży. Ich nazwiska usłyszymy ze sceny podczas wieczornej gali finałowej, a nagrody wręczy im m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak. Następnie Ziemowit Majewski, dyrektor City Park Poznań wraz ze swoim zespołem, zaprosi uczestników do swoich restauracji: Cucina 88 i Whisky Bar 88.
SCENA: akrobacje biznesowe i technologiczne
Tym razem gościć nas będzie miasto Poznań, a dokładnie ANDERSIA HOTEL & SPA
POZNAŃ, a member of Radisson Individuals, którego dyrektor Przemysław
Konieczyński słynie z otwartości i umiejętności budowania relacji.
- Relacje międzyludzkie są kluczowym elementem sukcesu w branży hotelarskogastronomicznej. To one budują lojalność Gości i tworzą pozytywną atmosferę, która
jest fundamentem w tworzeniu biznesu usług. Inwestowanie w rozwój umiejętności
komunikacyjnych i interpersonalnych pracowników przekłada się bezpośrednio na
wzrost satysfakcji naszych Gości, co jest niezbędne dla długoterminowego sukcesu
każdego przedsiębiorstwa gastronomicznego – tak tłumaczy swoją filozofię zarządzania
dyrektor hotelu.
Kto siedzi w branży, ten wie, że Poznań jest miastem słynącym w Polsce ze świetnego
tempa rozwoju, także na rynku gastronomicznym. - Dziś Poznań to miasto chętnie odwiedzane przez turystów, w tym turystów kulinarnych.
Znaczna ich liczba to goście z zagranicy. Gastronomiczna renoma i rozpoznawalność to
efekt konsekwentnej pracy szefów kuchni i restauratorów. Jej ukoronowaniem i nowym
kulinarnym otwarciem stała się obecność przewodnika Michelin w Poznaniu. Turyści z
zagranicy dostrzegli w wyróżnieniach mocny argument do odwiedzenia miasta, a przy
tej okazji w naturalny sposób odkrywają ofertę kulinarną miejsc nieujętych w zestawieniu
czerwonego przewodnika. Myślę, że największym wyróżnikiem Poznania jest właśnie
dbałość o to, aby każdy z gości chciał wracać do poznańskich restauracji, niezależnie od
tego czy jest mieszkańcem czy turystą – przekonuje Jan Mazurczak, prezes
Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
Konferencję otworzy panel, który przedstawi najnowszy Raport MADE FOR
RESTAURANT i ARC Rynek i Opinia. O obecnych realiach rynku gastro, jego
technologicznej dynamice i trendach na kolejny rok z Agatą Tkaczyk (ARC)
porozmawiają m.in. krytyk kulinarny Maciej Nowak, Joanna Sobczyk, prezeska
Winterhalter i Piotr Kawicki z Nespresso.
Marcin Wajda, Winterhalter: – Z nutą goryczy przyznaję, że wielu restauratorów wciąż
obawia się korzystać z nowych technologii, postrzegając je głównie jako koszt, a nie
inwestycję. Tymczasem nowoczesne rozwiązania nie tylko poprawiają efektywność, ale
także przynoszą wymierne i policzalne oszczędności w dłuższym okresie. Z mojego
punktu widzenia, oswajanie się z technologią i korzystanie z jej dobrodziejstw to po
prostu opłacalna strategia, która pozwala na lepsze zarządzanie zasobami i jakością
pracy.
Nie ma ryzyka nie ma zabawy – to domena wielu restauratorów. I nie bez kozery, bo
gastronomia to biznes dla odważnych. Z drugiej strony – spora jest różnica między
odwagą a brawurą. Jak skalować biznes w modelu franczyzy, czyli skutecznej i
pewnej strategii wzrostu? Na to pytanie odpowie ze sceny Monika Ferreira,
ekspertka w dziedzinie strategicznego doradztwa franczyzowego i marketingowego –
wraz ze swoimi gośćmi.
Marek Sobkowiak, Chefs Culinar: – Dziś, przy rosnących kosztach prowadzenia
działalności i brakach w wykwalifikowanej kadrze, w gastro na wagę złota są produkty i
usługi, które zmniejszają wydatki i niwelują braki w zespole. W Chefs Culinar klient w
jednym miejscu zrobi kompletne zaopatrzenie dla swojego lokalu – nie tracąc czasu na
szukanie towaru oraz jego dowóz. Dostarczymy wszystko „pod drzwi” ściśle według
złożonego zamówienia i o określonym czasie. Do tego dajemy wsparcie merytoryczne i
praktyczne. W tej kwestii do dyspozycji są zawsze nasi Regionalni Doradcy Kulinarni,
którzy pomogą w doborze produktów, szkoleniach czy układaniu kart menu według
najnowszych trendów.
Na brzmienie słowa „technologia” znakomitej części restauratorów i restauratorek jeży
się włos na głowie. Na ile ten lęk jest uzasadniony, a na ile wynika z niewiedzy? Czy
technologia jest przekleństwem dla gastro? Co restaurator musi wiedzieć, żeby nie
odstawać od rynku? – z tymi pytaniami skonfrontujemy się na scenie w panelu
prowadzonym przez Fryderyka Szydłowskiego (Embargo), a jego ekspertami będą:
Tomasz Zieliński (Kura Warzyw), Łukasz Kuźma (Chleboteka), Agata Polityło
(Wolt), Aleksander Majchrzak (Wealthon) i Gaweł Czajka (Cały Gaweł).
Ziemowit Majewski z City Park Poznań przekonuje, że technologia jest ostatnią
rzeczą, której powinien bać się restaurator: – Wdrożone innowacje automatyzacji i
robotyzacji w kuchni wpływają pozytywnie na środowisko. Przyczyniają się do
zmniejszenia marnotrawienia żywności oraz zużycia energii i wody. Wykorzystanie
technologii w procesach kuchennych pozwala na bardziej efektywne wykorzystanie
surowców oraz minimalizowanie strat, co przekłada się na oszczędności finansowe i
redukcję negatywnego wpływu na środowisko. Automatyzacja i robotyzacja procesów
kuchennych, wykorzystanie robotów kuchennych, zmniejsza ryzyko błędów i
kontaminacji żywności, przyczyniając się do podniesienia standardów higieny.
Dzięki temu kucharze mogą skupić się na innych aspektach pracy, takich jak twórcze
komponowanie dań czy zarządzanie kuchnią.
SCENA: Przekroczymy granice
Trudno prowadzić restaurację w odizolowaniu, nie patrząc na trendy i rozwój zachodniej gastronomii. Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej: – Doznania kulinarne są jednym z ważniejszych celów przyjazdów turystów zagranicznych, a ponadto głównym motywem wielu kampanii oraz działań promocyjnych POT, która poprzez nawiązanie współpracy ze słynnym Przewodnikiem Michelin i wyróżnienie prawie 80 restauracji z 4 polskich regionów otworzyła nowy rozdział rodzimej turystyki
gastronomicznej. Efekty kampanii prowadzonych przez POT pokazuje rosnąca pozycja naszego kraju jako destynacji idealnej dla Foodies.
A ponieważ nic tak nie inspiruje, jak podróże kulinarne – na kulinarną przejażdżkę do innego świata gastro, w znacznej mierze dużo bardziej scyfryzowanego i nastawionego na czysty zysk, zabierze nas Artur Jarczyński (m.in. Der Elefant, Otto Pompieri, Podwale 25 Piwna Kompania, U Szwejka, Bazyliszek, Jeff’s),
Zdając relację ze swojej wizyty w Stanach na National Restaurant Association
Pozostając w klimatach zachodniej technologii, debatę ze sceny o Niekonwencjonalnej automatyzacji w kuchni: Trzech nowościach MUST HAVE i trzech, na które warto się przygotować, poprowadzi szef kuchni Nico Jahnke, entuzjasta nowych technologii w kuchniach profesjonalnych, od 2022 roku związany z RATIONAL. W rozmowie dołączy do niego między innymi Wojciech Ćmikiewicz zarządzający w Polsce sprzedażą kultowego już Thermomix® – urządzenia, które zrewolucjonizowało polskie domowe i
profesjonalne kuchnie.
To nie koniec wyjątkowych gości w naszej sekcji zagranicznej. O sztucznej inteligencji w projektowaniu restauracyjnego menu opowie Willem Fijten (AVIKO), a gastroinfluecerka Edita Kaite (86 tys. obserwujących na Instagramie), która rozsławiła polską kuchnię na litewskim internecie, oceni social media polskich restauracji w rozmowie z dziennikarzem Codziennypoznan.pl, Piotrem Szulcem. Z kolei temat “Gastronomia POP, a gastronomia BLICHTR – która z nich rządzi na świecie?”, rozwałkuje na scenie duet wybitnych ekspertów: Piotr Gładczak z Wrocławskich Podróży Kulinarnych oraz Arkadiusz
Bober, Private Chef, który jeździ po świecie przygotowując luksusowe kolacje na zamówienie.
Panelem zamykającym konferencję – tuż przed wielkim finałem i rozdaniem nagród dla TOP RESTAURATORÓW – będzie wyjątkowe spotkanie najlepszych szefów kuchni i restauratorów, których menu docenili światowi krytycy. O tym, czy nagrody kulinarne są przekleństwem – czy jednak ukoronowaniem sukcesu restauracji, i o tym, jak sobie radzić z ich presją, porozmawiają właściciele miejsc: Marcin Zawadzki z warszawskiej restauracji Nuta, Artur Skotarczyk z poznańskiej restauracji Muga i Hubert Cygan z restauracji Giewont (Zakopane). Rozmowę poprowadzi Tomasz Deniziak z Nespresso.
FOR DATING: liderzy branży tworzą nowe reguły
Tym razem FOR DATINGOWE dyskusje warsztatowe przy okrągłych stołach, czyli
jeden z najważniejszych punktów programu konferencji MFR, skupią się wokół pytania:
Jak ułatwić prowadzenie restauracji dzięki technologii? Każdy z dziesięciu stołów
prowadzony przez znakomitego lidera branży wypracuje instrukcje, które później
zostaną zaprezentowane na scenie. Wśród liderów m.in.: Jan Mazurczak, prezes
Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, Marek Cynowki (Rebel Tang),
Jarosław Pankowski (Wealthon), Marek Sobkowiak (Chefs Culinar), Kuba Tepper
(Kim Chi Ken). Więcej nazwisk wkrótce.
KULINARNE SHOW: Maszyny kontra Romantyzm
Częścią artystyczną konferencji będzie spektakl kulinarny Maszyny kontra Romantyzm
– doświadczenie, które angażuje wszystkie zmysły. Show będzie odbywać się
jednocześnie na jednym, długim stole, a jego kreatorami od początku do końca są
uznani szefowie kuchni i barmani z różnych części Polski. Będą musieli stworzyć danie
na podstawie przepisu, który zaproponowała im sztuczna inteligencja. Na etapie
pomysłów wspierać ich będzie Ola Gerlach, designerka i food stylistka, dzięki której w
trakcie spektaklu zobaczymy unikalny sposób zaprezentowania menu: obrazem bez
słów.
– Pora pogodzić się z tym, że żyjemy w czasach, w których automatyzacja, sztuczna
inteligencja, wszystkie ułatwiacze życia, są związane z wykorzystaniem technologii. Ale
zdradzę Wam pewien sekret. Nic nie zastąpi człowieka, jego duszy, działania prosto z
serca! To jest właśnie siła romantyzmu – tak zapowiada kulinarny spektakl Ola Gerlach.
W trakcie show wystąpią Ernest Jagodziński (Nestle Waters), Sławomir Miotk (Aviko),
Bogumił Przybylak (CUCINA 88), Dawid Ankowski (Fromażeria), Rafał Soroczyński
(Chefs Culinar), Artur Szwacki (BlowUp Hall), Kacper Jakubiak (Hotel Navigator w
Zbąszyniu).
Muzykę do poszczególnych performance’ów kulinarnych dobierać będzie Natalia
Kmieciak, DJ-ka, blogerka kulinarna (Smaki Warte Poznania) i fotografka, dopełniając
smak i obraz dźwiękami, tworząc w sumie pełnię doświadczenia kulinarnoartystycznego.
Barmański profesjonalny pairing zaprezentują: Maciej Żabierek (Hotel Andersia),
Damian Deptuła (Nestle Waters), Adam Sobolewski (Dash Poznań) i Artur Klimczak
(Cucina 88, Whisky Bar 88).
DEGUSTACJE
Zanim jednak my zaprosimy Was na show, na pyszny lunch, czyli kuchnię pełną dobrej
energii, zaprosi nas wszystkich Tomasz Popiałkiewicz, szef kuchni w ANDERSIA
HOTEL & SPA POZNAŃ, współgospodarz wydarzenia.
Poza spektaklem kulinarnym, konferencja przepleciona będzie innowacyjnymi
degustacjami odkrywającymi na nowo oliwę północy jaką jest olej rzepakowy. Do tej
części programu wprowadzi Ewa Myśliwiec z Polskiego Stowarzyszenia
Producentów Oleju a degustacjami zajmą się Adam Adamczak (Concordia) i Marcin
Pielin z Bake Morning by Pielin. Degustacje sfinansowały Fundusze Promocji. Z kolei
pyszne finger foody, czyli degustację powitalną, zawdzięczamy Bunge, właścicielowi
marki Kruszwica. Ze sceny zaproszą na nią Katarzyna Noga i Wojciech
Harapkiewicz.
Natomiast o projektowaniu nowoczesnego menu roślinnego opowie ze sceny Anna
Orzech (Manna 68/Gdańsk, Manna 2/Warszawa) w rozmowie z Magdaleną Kunc
(Chefs Culinar).
Wątek znanego od stuleci duetu idealnego: kawioru i szampana, ale w nowej, łamiącej
stereotypy odsłonie przedstawi w trakcie warsztatów „Produkt premium w restauracji:
kawior i szampan vs. trendy w profesjonalnej gastronomii” Antonius Caviar i
Winkolekcja. Do tematu wprowadzi Agata Łakomiak-Winnicka z Antonius Caviar.
WYKŁADY I WARSZTATY: czyli praktyczna wiedza pod palcem
O części wykładów i warsztatów wspomnieliśmy już wcześniej, ale to wciąż nie
wszystko! Otwierającą konferencję rozmowę o kondycji branży uzupełni warsztat
Bartłomieja Małkiewicza z Kancelarii prof. Marka Wierzbowskiego – Bartłomiej w
jasnych punktach przedstawi nowelizacje i innowacje prawne obecnego roku.
Ponieważ Polacy z roku na rok coraz chętniej piją wino, restauratorzy są zachłanni
wiedzy jak dobrze sprzedawać ten najszlachetniejszy z trunków. O tym w trakcie
wykładu: „Złote trio: technologia, ludzie, wino” opowie Piotr Kamecki (Winkolekcja),
wiceprezes na Europę w Association de la Sommellerie Internationale.
Jak sztuczna inteligencja zmieni gastro? Czyli zderzenie z historią rodem z „Black
Mirror” – a może jednak nie? To brawurowo wyjaśni ze sceny Marcin Łukasiewicz z
drinks2cash.com. Z kolei Aneta Kowalska (Safe Plate, Sensoryka), pożegna
koszmar spełniania zasad HACCP i da wskazówki, jak robić to z automatu.
Warsztat łamiący dotychczasowe wyobrażenie o mediach społecznościowych
poprowadzi najlepsza znana nam ekspertka od social-mediowego wizerunku restauracji
w tym kraju, czyli Agnieszka Borek (Fika). To koniec Social Mediów jakie znacie. Co
dalej?
Od notesu do automatyzacji – co bardziej opłaca się w zarządzaniu rezerwacjami:
tradycyjne metody czy nowoczesne technologie? No, właśnie, co? Na to pytanie
odpowie w trakcie warsztatu Mariusz Piórkowski z MójStolik.pl.
- Automatyzacja systemów rezerwacji w restauracjach nie jest już przyszłością, lecz
teraźniejszością, która daje wyraźną przewagę nad konkurencją, korzystającą z zeszytu
i ołówka. Tradycyjna metoda to przepis na stratę cennego czasu oraz klientów, którzy
oczekują szybkiej i wygodnej obsługi. Dlatego restauratorzy, którzy są nastawieni na
sukces, doceniają rozwiązania systemu MojStolik.pl. Jako jedyni gwarantujemy pełną
automatyzację w czasie rzeczywistym, co daje możliwość błyskawicznego zarządzania
rezerwacjami. Dzięki temu restauracje wreszcie mogą doskonale planować i
optymalizować swoją pracę, co w krótkim czasie przekłada się na lepszą obsługę gości i
wyższe zyski. Automatyzacja systemów rezerwacji jest więc koniecznością w
dzisiejszym świecie gastronomii – mówi Mariusz Piórkowski, współzałożyciel
platformy i aplikacji do rezerwacji MojStolik.pl.
Udział i rejestracja
Udział w konferencji, kulinarnym spektaklu, degustacjach i wieczornym after party w City
Park Poznań: Restauracja CUCINA 88, Whisky Bar 88 jest bezpłatny dla restauratorów
i pracowników gastronomii po wcześniejszej rejestracji. Ilość miejsc ograniczona!
Dla producentów, sprzedawców, dostawców produktów i usług dla branży horeca oraz
pozostałych przedstawicieli rynku gastronomicznego bilety wstępu kosztują 800 zł za
udział w wydarzeniu on-line oraz 1500 zł za wydarzenie stacjonarne. Akredytacje dla
mediów: .
Wszyscy zarejestrowani otrzymują dostęp do materiałów.
Więcej na stronach:
Link do rejestracji na konferencję (znajduje się również w treści informacji prasowej):
Link do pełnej informacji prasowej online:
Dodatkowo prosimy o oznaczenie nas w SM:
https://www.facebook.com/FOR.horeca.solutions
https://www.instagram.com/forsolutions.pl
Grafiki konferencyjne w różnych formatach:
https://drive.google.com/drive/folders/1xFWCBpC5BP0kygbYq6l1fQQlXKjBYKfI?usp=sharing
Animacja konferencyjna:
https://drive.google.com/drive/folders/1IlkwacHaM0oQgrYdAR5o5xoZ3DD5WApI?usp=sharing