Apteka św. Huberta

picasso

Prezentacja „ANDALUZJA PICASSA” w Warszawie

30 października w Muzeum Narodowym w Warszawie odbyło się wydarzenie p.t. „Andaluzja Picassa”, zorganizowane przez Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Warszawie i Turismo Andaluz.
W spotkaniu wzięło udział blisko stu przedstawicieli branży turystycznej i mediów.

Podczas powitania głos zabrał Ambasador Hiszpanii w Polsce Pan Ramiro Fernández Bachiller oraz Radca ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii Claudio Andrade, następnie krótkiej prezentacji regionu dokonała szefowa Departamentu Turystyki Andaluzji Fátima Blanco. W dalszej części goście mogli wziąć udział w prywatnym oprowadzaniu po wystawie „Picasso”, na której przedstawiono bogaty wybór linorytów, litografii oraz ceramiki wielkiego artysty.

Wystawa, będąca efektem współpracy Muzeum Narodowego w Warszawie i Museo Casa Natal Picasso w Maladze, została zorganizowana z okazji 50. rocznicy śmierci artysty i jest sponsorowana przez Turespaña za pośrednictwem Hiszpańskiego Biura Turystyki w Warszawie. Wystawa będzie dostępna dla publiczności do 14 stycznia 2024 r.

Goście mogli także podziwiać pokaz flamencow hallu głównym Muzeum. Zwieńczeniem wydarzenia była degustacja andaluzyjskich tapas oraz wina przy akompaniamencie hiszpańskiej muzyki gitarowej na żywo. Andaluzja to region, który oferuje, ogromną różnorodność magicznych miejsc, liczne sposoby aktywnego spędzenia czasu, a także najwyższej klasy zabytki kultury i architektury wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, jak Alhambra, Generalife i Albaicín w Grenadzie; Alcazar, Katedra i Archiwum Indii Sewilli; Wielki Meczet i historyczne centrum Kordoby czy renesansowe miasta Úbeda i Baeza.

Ponadto region ten charakteryzuje się blisko 1000 km linii brzegowej, przyjemnym klimatem z ponad trzystoma słonecznymi dniami w roku, dwoma rajskimi parkami: Doñana i Sierra Nevada oraz gastronomią opartą na wysokiej jakości regionalnych produktach, w której wyczuwalne są ślady arabskiej przeszłości. Wszystko to sprawia, że Andaluzja jest bardzo atrakcyjnym kierunkiem dla polskiego rynku.

Jak wynika z badania FRONTUR, przygotowanego przez Narodowy Instytut Statystyczny, w okresie od stycznia do sierpnia br. Andaluzja przyjęła łącznie 195 707 podróżnych z Polski, o 67,2% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W bieżącym sezonie zimowym Polscy turyści będą mieli do dyspozycji 46 bezpośrednich tygodniowych lotów do Andaluzji, a konkretnie do miast Malaga i Sewilla, z siedmiu polskich lotnisk.

Więcej informacji można uzyskać pisząc na adres

picasso
Agnieszka Ochniak

Redaktor naczelna portalu PAPAJA.PL

Tagi

Aktualności

 

Polacy kochają jarmarki świąteczne

 

Heinzelmann CHEF-X świąteczna promocja

 

Savills pozyskał Tokyo Cheesecake Bakery do kultowego Okrąglaka w Poznaniu

Udostępnij

Inne

 

Przed nami 20 edycja Bocuse d'Or w Lyonie

 

Kolacja Charytatywna "Kucharze Pomagają Tomkowi"