Portal Gastronomiczny

Makro Polska raport zrównoważonego rozwoju

MAKRO Polska wspiera cele zrównoważonego rozwoju

W jubileuszowym roku sieć hurtowni opublikowała pierwszy Raport Niefinansowy Zrównoważonego Rozwoju za rok finansowy 2022/2023. Został on przygotowany w oparciu o najnowsze globalne wytyczne Global Reporting Initiative. Publikacja zawiera szczegółowe informacje na temat środowiskowych, zarządczych i społecznych działań firmy.  

Makro Polska raport zrównoważonego rozwoju

Raport stanowi kompleksowy przegląd sześciu kluczowych dla MAKRO obszarów, takich jak: ład korporacyjny i etyka, jakość, dbałość o środowisko, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, pracownicy oraz społeczeństwo. Publikacja jest podsumowaniem wszelkich aktywności podjętych przez sieć w roku finansowym 2022/ 2023 oraz przedstawia dalsze cele i zobowiązania na przyszłość.

– Premiera pierwszego raportu zrównoważonego rozwoju przypada w szczególnym okresie dla MAKRO. Jubileusz naszej firmy to dobra okazja, aby podsumować działania na rzecz środowiska, społeczności oraz bezpieczeństwa i jakości produktów – mówi Dominik Branny, prezes zarządu MAKRO Polska. – Wiemy, jak ważny jest aspekt zrównoważonego rozwoju dla szerokiej grupy naszych interesariuszy, dlatego chętnie dzielimy się najlepszymi praktykami oraz celami w tym zakresie – dodaje.

Strategia zrównoważonego rozwoju MAKRO składa się z trzech filarów: wpływu na środowisko, społeczności skupionej wokół celu oraz kultury jakości.

Sieć hurtowni nie pozostaje obojętna wobec globalnych wyzwań, dlatego wraz z partnerami prowadzi działania mające na celu ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko. MAKRO zgodnie z założeniami Grupy METRO dąży do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2040 roku. Wśród inicjatyw sieci warto wymienić między innymi: Freon Exit Program, Energy Saving Program czy Energy Awarness Program. Powyższe działania przyczyniły się do redukcji emisji gazów cieplarnianych o 38%, zmniejszenia zużycia energii w obrębie instalacji chłodniczych o 30-40% oraz na oświetleniu o 50-60%.

Kluczowym dla MAKRO aspektem jest również dbanie o jakość i kulturę bezpieczeństwa żywności, w budowanie której włączona jest cała organizacja. Firma we wszystkich halach oraz w Centrum Wsparcia Biznesu wdrożyła certyfikowany system zgodny z wymaganiami normy ISO 22000. Sieć stale poddaje się licznym kontrolom prowadzonym także przez audytorów zewnętrznych, a dowodem uznania codziennej pracy są zdobyte nagrody: „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki FOB”, Biały Listek CSR Polityki 2023, Kod Innowacji oraz Supermeni Jakości. Działania dotyczące zrównoważonego rozwoju są podejmowane również wobec produktów marki własnej. Sieć prowadzi politykę opakowań, a jednym z działań jest umieszczanie piktogramów recyclingowych, informujących o właściwym sposobie segregacji odpadów. Od 2012 roku wdrażane są polityki: rybna, oleju palmowego, sojowa. MAKRO jako pierwsza sieć hurtowa w Polsce zrezygnowała ze sprzedaży wszystkich jaj klatkowych w 2022 roku (na trzy lata przed założonym terminem).

Realizacja celów zrównoważonego rozwoju nie byłaby możliwa bez zaangażowania pracowników. Jako odpowiedzialny pracodawca MAKRO zapewnia stabilne warunki zatrudnienia, dba o stały rozwój umiejętności i kompetencji zespołu poprzez liczne programy szkoleniowe oraz tworzy zróżnicowane środowisko pracy. 

MAKRO Polska prowadzi również działania na rzecz społeczności i przedstawicieli branży HoReCa. Wśród zrealizowanych projektów warto wspomnieć o publikacji ebooka „Zrównoważona restauracja”, warsztatach organizowanych przez Akademię Inspiracji MAKRO czy spotkaniach branżowych w ramach cyklu Szef dla Szefów. MAKRO jest organizatorem programu odpowiedzialności społecznej Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest wsparcie lokalnych restauracji oraz zwiększanie świadomości na temat kulinarnej tradycji kraju oraz projektu Szef dla Młodych Talentów skierowanego do młodzieży ze szkół gastronomicznych. Firma współpracuje również z Federacją Polskich Banków Żywności, czego efektem jest przygotowanie ponad 55 milionów posiłków oraz przekazanie ponad 22 185 ton produktów spożywczych od 2016 roku. 

chili

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Aktualności

 

Dania z lodami Schöller – gorący trend 2024 roku

 

Joanna Brodzik ambasadorką marki Fine Life

 

Wynajem długoterminowy receptą na zmniejszanie kosztów operacyjnych w HoReCa

Udostępnij

Inne

 

Europejski Dzień Śniadania (24.04) - Pyszny początek dnia

 

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego w gastronomii?