Portal Gastronomiczny

Restauracja Ramki z Łodzi: to ludzie wnoszą najwięcej radości do życia restauracji

Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzy w biznes swoich Klientów i wspiera ich na wielu płaszczyznach, co umożliwia przedsiębiorcom z branży gastronomicznej rozwijanie swojej działalności. Jednym z Klientów Selgros HoReCa jest łódzka restauracja Ramki. O pierwszych krokach w branży gastronomicznej, przepisie na sukces lokalu, a także współczesnych wyzwaniach w zarządzaniu firmą rozmawiamy z Kamilem Piotrowskim – Managerem i Norbertem Szeferem – Szefem Kuchni Restauracji Ramki.

Restauracja Ramki na kulinarnej mapie Łodzi pojawiła się stosunkowo niedawno. Jak wyglądały Wasze początki? Czy były to zarazem pierwsze kroki w branży gastronomicznej?

Nie były to nasze pierwsze kroki w gastronomii, ale na pewno pierwsze tak duże przedsięwzięcie, którym zarządzamy od początku do końca. Początki – zapewne jak przy każdym otwarciu lokalu – bywały trudne. Nie mieliśmy pewności co do tego, jak wyglądają realia pracy na legendarnej ulicy Piotrkowskiej, w samym centrum miasta. Przez pierwsze miesiące działalności staraliśmy się wybadać rynek i poznać oczekiwania naszych gości. Kilka razy zmienialiśmy menu, starając się dostosować do różnych potrzeb i wymagań. Takie podejście dało nam wymierne efekty – z miesiąca na miesiąc frekwencja w restauracji regularnie rosła. Szybko zauważyliśmy, że goście chętnie do nas wracają. Ostatecznie udało nam się stworzyć docelowe menu, które modyfikujemy pod kątem sezonowości produktów.

Jakie są według Was największe wyzwania w tej branży?

„Głównym wyzwaniem każdego restauratora jest oczywiście sprostanie oczekiwaniom gości”. 

Od tego, czy dania przypadną do gustu odwiedzającym, zależy sukces lokalu i jego renoma. Praca nad menu to ciekawy, ale jednocześnie trudny i wymagający proces. Zwłaszcza w natłoku innych zadań i obowiązków – restauracja jest w końcu firmą. I jeśli spojrzymy na nią w ten sposób, to jeszcze większym wyzwaniem okaże się skrupulatne zarządzanie finansami. W sytuacji, gdy cała branża nadal mierzy się ze skutkami pandemii, dodatkowe kłody pod nogi rzuca szalejąca inflacja. Ceny mediów i produktów rosną w zastraszającym tempie, a pracownicy mają wyższe oczekiwania finansowe niż jeszcze kilka lat temu. Restaurator jest przedsiębiorcą, musi więc umieć szybko i sprawnie kalkulować koszty.

W jaki sposób Selgros przyczynia się do rozwoju Waszej firmy?

Selgros jest dla nas głównym dostawcą produktów do codziennego funkcjonowania restauracji. Dzięki szerokiemu asortymentowi i atrakcyjnym cenom towarów możemy zaoszczędzić czas i pieniądze. W lokalu liczy się każda minuta, dlatego cieszymy się, że znaczną część artykułów możemy szybko zamówić w jednym miejscu, mając przy tym pewność co do ich jakości. W przeciwnym razie musielibyśmy się kontaktować z wieloma dostawcami, analizować ich oferty, testować jakość produktów – to bardzo czasochłonne zajęcia. Doskonale układająca się współpraca z Selgros to w dużej mierze zasługa naszego przedstawiciela Jakuba, który jest w stanie sprostać naszym oczekiwaniom.

Na jakie produkty z oferty Selgros stawiacie najczęściej? Czy nowości często przyciągają uwagę, czy jednak zostajecie przy sprawdzonym asortymencie?

„Restauracja nie może stać w miejscu, dlatego lubimy testować nowości”.

Przyczyniają się one nie tylko do większego zainteresowania naszym menu, lecz także do rozwoju kompetencji wszystkich pracowników. Zawsze w pierwszej kolejności wspólnie z całą załogą testujemy zakupione produkty, rozmawiamy o ich kulinarnym potencjale, analizujemy ich zgodność z filozofią naszej restauracji. Dzięki temu wybieramy artykuły najlepsze z najlepszych, czyli takie, które sprostają oczekiwaniom zarówno naszego zespołu, jak i gości restauracji.

Co najczęściej wywołuje uśmiech w Waszej pracy? 

Przede wszystkim jest to cała załoga Ramek – jej energia, pasja, podejście do pracy. Jesteśmy zespołem z prawdziwego zdarzenia i to naprawdę się czuje. To ludzie wnoszą najwięcej radości i pozytywnej energii do życia restauracji. Są również gwarancją jej sukcesu. Oczywiście jak w przypadku każdego restauratora, uśmiech na naszych twarzach wywołują również pozytywne opinie naszych gości. Świadczą one o tym, że naprawdę dobrze wykonujemy swoją pracę. I motywują nas do dalszego rozwoju.

Czy istnieje recepta na to, jak zdobyć zaufanie gości?

Tak! Zaufanie zdobywa się przede wszystkim szczerym, smacznym i uczciwym jedzeniem. Goście mają coraz wyższe oczekiwania zarówno w odniesieniu do smaku potraw, jak i jakości wykorzystywanych produktów. Świadomie wybierają miejsca, które chcą odwiedzić. Poza jedzeniem największą rolę odgrywa klimat panujący w lokalu. W końcu chcemy nie tylko dobrze zjeść, lecz także miło spędzić czas. W Ramkach staramy się wprowadzić każdego gościa w rodzinną i swobodną atmosferę. I to właśnie jest nasza recepta na sukces, oczywiście w połączeniu ze smacznym i pięknie podanym jedzeniem.

chili

Tagi

Aktualności

 

Czas na rybę 2024 - konkurs kulinarny!

 

JAKUB ŻYMELSKI szef kuchni Restauracji Antonińska w Lesznie Wielkopolskim Kucharzem Roku 2024

 

Litwa w elitarnym Przewodniku MICHELIN

Udostępnij

Inne

 

Janaína Torres najlepszą na świecie szefową kuchni 2024 r w The World's 50 Best Restaurants.

 

Utytułowany dwiema gwiazdkami Michelin Przemysław Klima otworzy nową restaurację w Krakowie