Made For Restaurant

W poszukiwaniu restauracyjnego GENIUS LOCI – Made For Restaurant

MADE FOR RESTAURANT „SOS dla Gastronomii”, edycja Experience & Design

6 listopada 2023 roku

Jeśli twoje doświadczenie restauracyjne jest dobre, mówisz o tym dwóm osobom, jeśli złe – dziesięciu – powiedział kiedyś Anthony Bourdain, kolekcjoner restauracyjnych bodźców. Zdefiniowanie ich jest tak ważne, że 400 ekspertów gastronomicznych podejmie wyzwanie i spróbuje uchwycić, co tak naprawdę porusza emocje i oszałamia zmysły gości restauracji. SHOW kulinarne i kolejna edycja MADE FOR RESTAURANT w partnerstwie z miastem Sopot już 6 listopada 2023 roku w Radisson Blu Hotel. To będzie także inauguracja badania i raportu „FOR RESTAURANT” stworzonego z ARC Rynek Opinia. Okaże się, w jakiej kondycji jest branża gastro. Enjoy!

Strona wydarzenia i link do rejestracji: TUTAJ

– W dobie lęku o skuteczność biznesową, o przychody, o nieustanne zmiany na rynku, chcemy dać restauratorom inspiracje do tworzenia miejsc i wydarzeń, które zadziałają na ich gości jak magnes – mówi Agnieszka Małkiewicz, pomysłodawczyni i organizatorka konferencji. – Zbierzemy je od czołowych polskich restauratorów, managerów i szefów kuchni, którzy zbudują wspólnie z nami spektakle kulinarne, światową mapę przeżyć oraz plan na restaurację przyciągającą uwagę gości nieprzeciętnością, silnymi emocjami i tym niezwykle trudnym do zdefiniowania i uchwycenia pierwiastkiem, jakim jest charakter miejsca – restauracyjny genius loci. Imprezę otworzy opowieścią muzyczną Tomasz Muza, DJ i TOP Restaurator z Krakowa (Molam), a zamknie klimatyczne after party przy plaży, w White Marlinie, u restauratora Łukasza Burdy i szefa kuchni Tomasza Purola.

Miejsce, czyli finezja i gościnność

Piękne sopockie błonia będą tłem-obrazem do jesiennej edycji konferencji MADE FOR RESTAURANT. Uczestników konferencji przyjmie Radisson Blu Hotel. Wszystko tu ze sobą współgra: sąsiedztwo morza, nowoczesne wnętrza, niezwykłe SPA i tuż obok warzywny ogród, w restauracji chleb wypiekany na miejscu, piwa i wina z własnej winnicy oraz dania Piotra Kościuka i Michała Gębali, a co najważniejsze – serdeczność pracowników. –Karmienie gości stanowi jeden z najważniejszych wyróżników naszego obiektu. Bazuje na tym, co najcenniejsze: lokalnych produktach, tradycji, doświadczeniu, ekologii, ale i finezji zespołu – mówi Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektorka działu marketingu i sprzedaży.

Organizatorzy spotkania najlepszych polskich restauratorów po raz kolejny wybrali miasto Sopot, które rozumie ducha restauracyjnego sukcesu. – Poznawanie historii i kultury danego regionu jest jeszcze pełniejsze, kiedy smakujemy lokalnej kuchni. W potrawach regionalnych tkwi ogromny potencjał promocyjny. To wyjątkowe produkty, które często mają duży wpływ na wybór miejsca na wypoczynek. W Sopocie działa ponad 200 lokali gastronomicznych. Różnorodność i wysoka jakość serwowanych potraw przyciąga licznych gości, a lokalne produkty i kuchnia oparta na zdrowej żywności przekładają się na unikalne, również smakowe wspomnienia z pobytu w Sopocie – mówi Magdalena Czarzyńska-Jachim, wiceprezydentka Sopotu.

Partnerem konferencji jest również Polska Organizacja Turystyczna, która coraz prężniej wspiera branżę gastro. – Doznania kulinarne są jednym z ważniejszych celów przyjazdów turystów zagranicznych, a ponadto głównym motywem wielu kampanii oraz działań promocyjnych POT, która poprzez nawiązanie współpracy ze słynnym Przewodnikiem Michelin i wyróżnienie prawie 50 restauracji z Małopolski, Mazowsza i Wielkopolski otworzyła nowy rozdział rodzimej turystyki gastronomicznej – przyznaje prezes Rafał Szmytke. Organizatorzy konferencji liczą, że w kolejnych latach słynne gwiazdki posypią się również w Trójmieście, na co zasługują tutejsi restauratorzy i kucharze.

Mapa przeżyć, czyli zrozumienie gastrofizyki

Próbą określenia, czym jest dobre doświadczenie restauracyjne, będzie stworzenie „Mapy przeżyć FOR RESTAURANT”, czyli zebranie w jednym miejscu wspomnień nie tylko kulinarnych, ale też zmysłowych. – Chodzi o zgromadzenie przeżyć z wakacyjnych podróży, kulinarnych study tour oraz przyjemności wynikających z odwiedzin najcudowniejszych restauracji na ogromnej mapie świata. Na scenie w swoich opowieściach Polscy TOP Restauratorzy m.in. Daniel Pawełek, Tomasz Czechowski oraz Łukasz Burda zaprezentują ekstremalne, a czasem euforyczne przeżycia, których doznali odwiedzając knajpy, bary, czy eleganckie restauracje w Polsce, Azji czy europejskich stolicach, m.in. w Berlinie – tłumaczy Agnieszka Małkiewicz.

Każdy uczestnik konferencji będzie mógł odpowiedzieć sobie i innym na pytanie, czym dla niego jest dobre doświadczenie restauracyjne. Dla Marcina Wajdy z firmy Winterhalter to przede wszystkim „transcendentalna podróż uruchamiająca w wyrafinowany sposób wiele zmysłów jednocześnie”. – To elementy gastrofizyki, które zgrabnie wkomponowane w entourage potęgują wszelkie doznania po wielokroć – mówi Wajda. – Stworzenie dobrej restauracji to przede wszystkim artyzm.

Kulinarny spektakl, czyli zmysły i historie

Niezwykłą inspiracją dla uczestników konferencji ma być „Plate: senses and stories”, czyli wielozmysłowe doświadczenie, które jednocześnie będzie odbywać się na dziesięciu stołach, a jego kreatorami będą szefowie kuchni i barmani.

Uczestnicy sopockiej konferencji będą mogli też poznać dziesięciu najlepszych polskich restauratorów, którzy zostaną wybrani przez kapitułę konkursową powołaną przez organizatora. – Każdy z laureatów wprowadzi nas w świat swoich doświadczeń restauracyjnych – zapowiada Agnieszka Małkiewicz. – Następnie laureaci zasiądą przy osobnych stołach, by z pomocą moderatorów wziąć udział w networkingu i odpowiadać na pytania uczestników konferencji, aby ci zakochali się w ich konceptach podobnie jak jury.

Tym razem wszyscy restauratorzy odbiorą jedną nagrodę główną: to będzie wspólna, empiryczna kolacja organizowana przez FOR i partnerów w styczniu 2024. Po całym dniu rozmów i spotkań z grupy 10 najlepszych polskich restauratorów zostanie wyłoniona jedna najbardziej inspirująca osoba, która dostanie Nagrodę Publiczności.

Trudne rozmowy, czyli o równości i mobbingu

W Sopocie nie zabraknie też tematów trudnych; ważna część zostanie poświęcona równości w traktowaniu osób, które różnią się płcią, kolorem skóry, krajem pochodzenia, wyznaniem czy identyfikacją seksualną. – Jest takie słynne powiedzenie dotyczące właścicieli restauracji, że to, jak ty traktujesz swoich pracowników, tak oni traktują twoich gości. Rozmowę o kontrowersyjnym tytule „Mobbing, »baby, pedały i ciapaci«”, o tym, jak wygląda równość w polskiej gastronomii, poprowadzi dziennikarka i pisarka Katarzyna Bednarczykówna, autorka książki o mobbingu – zapowiada Agnieszka Małkiewicz.

Raport FOR RESTAURANT, czyli potężna dawka wiedzy

I jeszcze niespodzianka! Wychodząc naprzeciw turbulencjom, których doświadczamy w gospodarce, komunikacji i relacjach, pracujemy nad raportem FOR RESTAURANT, opartym na pierwszym badaniu opinii restauratorów, które realizujemy z ARC Rynek Opinia. To będzie grunt dla polskich restauratorów do działań w oparciu o konkretne dane z rynku. Wyniki na scenie przedstawi Adam Czarnecki – prezes instytutu badawczego, a dyskusję komentatorów poprowadzi Magdalena Lemańska (Forbes). W raporcie sprawdzimy m.in.:

  • czy jest sens otwierać restauracje w ciągu najbliższego półrocza, a jeśli tak, to w jakim regionie Polski i jakiego typu,
  • jakie metody stosują restauratorzy, aby pozyskiwać pracowników: OLX, podkupywanie, a może szkolenie spośród własnych kadr? Co się najbardziej opłaca?
  • ile procent restauracji zamknie się wkrótce i z jakich powodów?

Na te pytania odpowiada w raporcie ponad 300 polskich restauratorów z różnego segmentu: comfort food, street food, restauracje hotelowe, casual food.

Made For Restaurant

Chcesz dowiedzieć się więcej i wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu? Zarejestruj się TUTAJ

ORGANIZATOR:

For sp. z o.o.

PARTNERZY GŁÓWNI:

Miasto Sopot

Polska Organizacja Turystyczna

PARTNER ORGANIZACYJNY:

Radisson Blu Sopot

PARTNER AFTER PARTY:

White Marlin Sopot

PARTNERZY STRATEGICZNI:

Winterhalter. Chefs Culinar, Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju

PARTNERZY BIZNESOWI:

Cheff.it, Nespresso, Rational, Cheman, Antonius Caviar, Aviko, Wines of Germany, BUH, Citi Handlowy, Mojstolik.pl, S. Pellegrino, Vodka Chopin, Bunge, Tableart, Uber Eats, Rituals, Big Picture

PARTNERZY MEDIALNI:

Forbes, Elle, Restauracja, In Your Pocket, Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, Szef Kuchni, RM. Resturant Managment, Horeca Trends, Papaja.pl, Food Service, Ouichef.pl

PARTNERZY KOMUNIKACYJNI:

Sopocka Organizacja Turystyczna, Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna

Warszawska Organizacja Turystyczna, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Agencja Rozwoju Gdyni, Poznan.travel

Organizatorem Konferencji jest FOR Solutions: https://forsolutions.pl/

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które są rozwijane z determinacją i wiarą w sukces branży Food&HORECA.

Agnieszka Ochniak

Redaktor naczelna portalu PAPAJA.PL

Inne

 

Sirha Lyon 2025 otwiera swoje drzwi w Eurexpo Lyon.

 

Wydarzenie charytatywne Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci w restauracji Brindisi.