Fundacja WIP Warto im Pomóc już po raz trzynasty organizuje akcję rekomendującą
gastronomię „Polska od Kuchni”, najlepszym restauracją wręcza statuetki ” Złoty Widelec””.
Akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Konkurs szczyci się poparciem władz miast oraz województw, a także posiada szeroką oprawę medialną.
27 lutego br. kolejna edycja akcji „Polska od Kuchni” organizowanej przez Fundację WIP Warto im Pomóc. Po raz XIII będziemy nagradzać Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie.
W dotychczasowych dwunastu edycjach akcji nominowanych było ponad 4 000 restauracji, 1 310 z nich uczestniczyło w akcji, 480 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca. Siedmiu restauracjom przyznano wyróżnienie TOP BRAND ZLOTEGO WIDELCA. W zeszłym roku po raz drugi zainicjowano projekt CHEF’S CHOICE (wybór szefów kuchni) dla najlepszych produktów do gastronomii. Pierwszym laureatem został SER BURSZTYN- firmy SPOLMLEK. Kolejni laureaci to: wołowina i wieprzowina długo dojrzewająca SOKOŁÓW, naturalna woda mineralna MUSZYNIANKA, Nalewki staropolskie Karol Majewski i ska ,Manufaktura win owocowych DiWine, Tłocznia soków z owoców i warzyw WIATROWY SAD, LEGACY POLAND wódka żytnia z pigwą oraz Polish Gin.
Tegoroczna akcja odbywa się w niezmienionej formule. Restauracje, które chciałyby się znaleźć w
gronie najlepszych, mogą zgłaszać się do 20 marca 2024 roku za pośrednictwem formularza
znajdującego się na stronie konkursu www.polskaodkuchni.com.pl.
Formularz Zgłoszenia oraz komplet dokumentów dotyczących uczestnictwa w konkursie, w tym podstemplowany Bon konsumpcyjny dla jurora konkursu należy przesłać drogą mailową na adres:
Tegoroczna Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się 25 kwietnia br. w Warszawie.
Partnerem merytorycznym konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie zrzeszające kucharzy i szefów
kuchni w Zjednoczonej Europie, polski oddział Euro-Toques Polska (ETP) oraz Stowarzyszenie
Kucharzy Polskich Organizatorem akcji „Polska od Kuchni” jest Fundacja WIP Warto im Pomóc,
która prowadzi trzy projekty. Projekt „Polska od Kuchni”, którego celem jest upowszechnianie zasad
zdrowego stylu życia oraz promowanie gastronomii w Polsce. Konkurs WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców – promocja etyki i rzetelnego wykonywania działalności gospodarczej.
Projekt WIP Warto im Pomóc – Fundusz pomocy osobom niepełnosprawnym rozpoczynającym
działalność gospodarczą.
Celem akcji „Polska od Kuchni” jest zarekomendowanie najlepszych restauracji, przedstawienie
gastronomii jako produktu turystycznego miasta czy regionu, wytyczenie gastronomicznych tras w
mieście, przekierowanie strumienia konsumentów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji
nagrodzonych Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw regionalnych, prezentacja
kuchni z różnych regionów świata. Jurorami akcji są eksperci z Fundacji WIP oraz osoby ze strony
Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni, którzy
w oparciu o regulamin dokonują oceny restauracji. Jurorzy przekazują organizatorowi oraz Kapitule
recenzje restauracji zawierające ocenę uwzględniającą: menu i forma prezentacji menu, ocena
serwowanych dań wraz z formą podania i wyglądem posiłku, smak, dodatkowo premiowane jest danie
specjalne promowane w menu, lokal i jego klimat, aranżacja wnętrz, jakość obsługi oraz czas
oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, wygląd personelu, sposób
podawania rachunku. Informacja na temat Akcji „Polska od Kuchni” wraz z listą zwycięskich
restauracji co roku jest umieszczana na stronach internetowych patronów medialnych konkursu,
stronie konkursowej oraz w social mediach.
PARTNER GŁÓWNY – MUSZYNINKA .
W dotychczasowych edycjach udział brali Partnerzy: PRYMAT, ŻYWIEC ZDRÓJ, Browar CIECHAN, Browar TENCZYNEK, DE GUSTA BEER, Nalewki Staropolskie Karol Majewski, KGH POLSKA, SADVIT, BUKAT, marka BACZEWSKI, BONITO CAFEE, HELLO CAFE, FORNETTI, GRUPA DELUXE, BAHSLSEN, MARANI, DE GUSTA BEER, WINESTORE, CENTRUM WINA, KGH POLSKA, AVIKO, Firma JACKIEWICZ Hajnówka, SADVIT, HELLO CAFE, JULIUS MEINL, WINESTORE, KRAINA SERÓW, ODKUPIENIE WIN, MASARNIA DRESZLER, KRAINA SERÓW, SKARBY SEROWARA, LAZUR., GROCHOWICA
PATRON MEDIALNY: PAPAJA.PL
Więcej informacji na temat konkursu www.polskaodkuchni.com.pl
Organizator Akcji „Polska od Kuchni”.