PROSTO Z BOLONII DO WARSZAWY – MARTINI ŁĄCZY SIŁY Z FELIKS BAR CAFÉ I WŁOSKIM BAREM VOLARE

MARTINI ŁĄCZY SIŁY Z FELIKS BAR CAFÉ I WŁOSKIM BAREM VOLARE


Aperitivo to włoska tradycja znana na całym świecie. Choć jej istota pozostała niezmienna, z biegiem czasu przeszła zmiany, adaptując się do nowych trendów i gustów współczesnych konsumentów. Giuseppe Doria, właściciel bolońskiego baru Volare, który na zaproszenie marki Martini, pokierował gościnną zmianą w Feliks Bar Café , opowiedział o historii aperitivo i jego ewolucji.


MARTINI X FELIKS BAR CAFÉ

Martini to marka z długim, ponad 160-letnim dziedzictwem, która pielęgnuje swoje korzenie, jednocześnie pozostając na bieżąco z nowymi trendami. Współpraca z Feliks Bar Café – koktajlbarem słynącym z włoskiego stylu, idealnie oddaje ducha tej filozofii. W jej ramach przeprowadzono guest shift z bolońskim barem Volare, którym pokierował Giuseppe Doria.

Volare to bar skupiający się na kulturze włoskiego aperitivo lat 60., we współczesnym wydaniu, co znakomicie współgra z brandem. W ramach kooperacji tego wieczoru w lokalu serwowano cztery koktajle przygotowywane na bazie Martini. Przed samym wydarzeniem Giuseppe Doria poprowadził również masterclasses z apertivo.


SMAKI APERITIVO

Aperitivo to coś więcej niż tylko koktajl wypity przed kolacją. To moment, który wyznacza przejście między dniem a wieczorem, pozwalając na chwilę relaksu po pracy w towarzystwie rodziny lub przyjaciół. A co zwykle pojawia się na stole w tym czasie?

„We Włoszech do najpopularniejszych napojów serwowanych w czasie aperitivo należą tzw. szprycery – lekkie koktajle na bazie wina i wody gazowanej. W moim barze ich nie podajemy, a najchętniej wybieraną przez klientów pozycją jest Fellini, oparte na Martini Bitter – wermucie o gorzkawym smaku i wyjątkowym, mocnym aromacie.” – zdradza nam Giuseppe.

Koktajlom zazwyczaj towarzyszą lekkie przekąski – od oliwek, serów i wędlin, po małe kanapki czy focaccię. W przeszłości aperitivo było traktowane jako wstęp do kolacji. Coraz częściej jednak jest wydarzeniem samo w sobie – okazją do spotkań i wspólnej celebracji.


WŁOSKA TRADYCJA W NOWOCZESNYM WYDANIU

Tradycja aperitivo sięga XVIII wieku i jest nieodłącznym elementem włoskiej kultury. Z biegiem lat ewoluowała, wciąż jednak zachowując swoją pierwotną rolę. Co zatem się zmieniło? Przede wszystkim menu serwowanych koktajli. W barach można zauważyć rosnącą różnorodność, zarówno w doborze alkoholi, jak i sposobie ich podania. „Jednym z popularnych trendów jest wykorzystanie likierów w połączeniu z napojami gazowanymi np. o smaku grapefruitowym. Coraz popularniejsze stają się również koktajle bezalkoholowe.” – mówi Giuseppe.

Sam jednak jest wierny tradycji. „W moim barze staram się przywracać elementy dawnej kultury barowej, pamiętając o klasykach takich jak koktajle na bazie Martini. To powrót do korzeni, który pozwala naszym gościom poczuć smak tradycji w nowoczesnym wydaniu.” – tłumaczy.

Zachowanie równowagi między przeszłością a teraźniejszością bywa wyzwaniem. Jednak to właśnie połączenie klasyki z nowoczesnością sprawia, że aperitivo nadal pozostaje ważnym elementem włoskiej kultury. A wspólna inicjatywa Martini i Feliks Bar Café pokazuje, że z szacunkiem do korzeni można tworzyć coś świeżego i ekscytującego!


-KONIEC-

O MARTINI

MARTINI® – jedna z najbardziej legendarnych marek na świecie. To wiodący włoski producent win i wytwórca najwyższej jakości aromatyzowanych win musujących. Jedyny w swoim rodzaju, gorzko-słodki i wielokrotnie nagradzany smak produktów MARTINI to efekt owianej tajemnicą mieszanki ponad 40 roślin, pozyskiwanych w najwspanialszych lokalizacjach na całym świecie. Marka MARTINI powstała w 1863 roku w Turynie, we Włoszech, a dzisiaj zawiera w swoim portfolio takie produkty jak: MARTINI Fiero, MARTINI Riserva Speciale Rubino, Ambrato & Bitter, MARTINI Bianco, Rosato, Rosso & Extra Dry, bezalkoholowe MARTINI Vibrante i Floreale, MARTINI Asti, Prosecco i Rosé Extra Dry. Więcej informacji znajduje się na stronie www.martini.com.

MARTINI jest zastrzeżonym, słowno-graficznym znakiem towarowym. MARTINI należy do portfolio Bacardi Limited, z siedzibą w Hamilton, na Bermudach. Nazwa Bacardi Limited odnosi się do grupy Bacardi, zrzeszającej firmy takie jak m.in. Bacardi International Limited.

O Bacardi

Bacardi Limited – największa prywatna firma alkoholowa na świecie, produkująca i sprzedająca mocne alkohole i wina, które cieszą się międzynarodowym uznaniem. W portfolio The Bacardi Limited znajduje się ponad 200 marek, takich jak rum BACARDÍ®, wódka GREY GOOSE®, tequila PATRÓN®, szkocka whisky typu blended DEWAR’S®, gin BOMBAY SAPPHIRE®, wermuty i wina musujące MARTINI®, tequila ze 100% agawy błękitnej CAZADORES®, a także inne wiodące i wschodzące marki, między innymi szkocka whisky WILLIAM LAWSON’S®, likier z czarnego bzu ST-GERMAIN®, czy wódka ERISTOFF®. Założona 160 lat temu w Santiago de Cuba firma rodzinna Bacardi Limited obecnie zatrudnia ponad 8000 pracowników, posiada zakłady produkcyjne w 10 krajach i sprzedaje swoje marki w ponad 170 państwach. Nazwa Bacardi Limited odnosi się do grupy Bacardi, zrzeszającej firmy takie jak m.in. Bacardi International Limited. Odwiedź  www.bacardilimited.com lub obserwuj nas na  Twitter, LinkedIn lub Instagram.

chili

Tagi

Aktualności

 

Polak Adam Chrząstowski w Wielkim Finale Bocuse d’Or 2025 w Lyonie!

 

Piec konwekcyjno-parowy Rational: Dlaczego opłaca się inwestować

 

Sirha Lyon 2025 otwiera swoje drzwi w Eurexpo Lyon.

Udostępnij

Inne

 

Savills pozyskał Tokyo Cheesecake Bakery do kultowego Okrąglaka w Poznaniu

 

Oficjalne otwarcie BETONHAUSE w poznańskim Parku Wilsona