Portal Gastronomiczny

Whisky Live Warsaw w jubileuszowej odsłonie

Zbliżająca się, 10. edycja Whisky Live Warsaw będzie pod wieloma względami wyjątkowa. Organizatorzy zapowiadają moc atrakcji z racji przypadającego na ten rok jubileuszu. Pojawi się cała plejada zagranicznych gości specjalnych, a liczba wystawców osiągnie rekordowy poziom. Szykują się dwudniowe emocje zakrapiane najlepszą whisky z całego świata, z dobrą rockową muzyką.

Stadion Miejski Legii Warszawa debiutował w zeszłym roku w roli gospodarza festiwalu i ze swojego zadania wywiązał się wzorowo. Położone w centralnej, najbardziej prestiżowej części stadionu piłkarskiego – w Klubie Biznesowym, Centrum Konferencyjne oferowało blisko 2300 m2 eleganckiej przestrzeni eventowej, stworzonej specjalnie z myślą o spotkaniach biznesowych i imprezach specjalnych. Jej funkcjonalne, przestronne, klimatyzowane sale, z panoramicznym widokiem na stadion oraz dużą ilością światła dziennego tworzyły wyjątkowy klimat prawdziwego alkoholowego święta. Nic dziwnego, że organizatorzy podjęli decyzję o przeniesieniu „domu” Whisky Live Warsaw na dłużej na ul. Łazienkowską.

Tegoroczna edycja odbędzie się dniach 13-14 września (piątek-sobota) i ściągnie do Warszawy blisko 100 wystawców z wszystkich kontynentów, co jest bezsprzecznie rekordem w historii festiwalu. Swoje oferty zaprezentują nie tylko znane, globalne koncerny, ale również małe, craftowe destylarnie oraz niezależni bottlerzy (tzw. independent bottlers). Dominującym trunkiem będzie whisky, ale nie zabraknie również innych mocnych alkoholi, m.in. ginów i rumów. W gronie wystawców znalazło się kilku debiutantów. Podobnie jak w latach poprzednich, organizatorzy przygotowali Strefę Cygarową oraz bogatą ofertę sesji Masterclass. Oferowane warsztaty degustacyjne (dodatkowo płatne) będą unikalne, a smakowane trunki wyjątkowe.

W tym roku na WLW nie zabraknie gości specjalnych. Ingvar Ronde, autor corocznie aktualizowanej książki Malt Whisky Yearbook, będzie promować w Warszawie edycję 2024. Z kolei Ian Wiśniewski jest niezależnym publicystą, zajmującym się tematyką alkoholi, z ukierunkowaniem na trunki typu Premium, szczególnie szkocką whisky. Jego artykuły i recenzje są regularnie publikowane w Whiskey Magazine (wydanie brytyjskie i francuskie), Malt Whiskey Yearbook, Wall Street Journal, Daily Telegraph, The Times i innych magazynach.

Wzorem poprzednich edycji, przy wejściu na teren festiwalu goście festiwalowi otrzymają kieliszki i wodę. Część trunków będzie serwowana w cenie biletu (jednodniowego lub dwudniowego), a za droższe, limitowane wersje trzeba będzie zapłacić specjalnymi voucherami, dostępnymi w kasach festiwalowych. Pełne butelki serwowanych na stoiskach trunków będzie można kupić w sklepie festiwalowym w promocyjnych cenach (niższych o VAT, czyli o 23%).

Uzupełnieniem atrakcji festiwalowych będą dwa koncerty odbywające się pod koniec obu dni festiwalowych – Chłopców z Placu Broni (piątek, godz. 21:00) oraz Kobranocki (sobota, godz. 20:00). Oba zespoły tworzyły krajobraz polskiego rocka ostatnich dekad. Pierwszy z nich został założony w marcu 1987 roku w Krakowie, a już rok później zdobył II miejsce na Festiwalu Muzyki Rockowej w Jarocinie, podbijając serca fanów mocnego, muzycznego brzmienia. Z kolei Kobranocka pozostaje aktywna na scenie muzycznej od 1985 roku! Kapela aż sześciokrotnie wystąpiła na legendarnym festiwalu w Jarocinie, łącząc klimaty punk rocka z pacyfistycznymi tekstami.

Więcej informacji o festiwalu znajduje się na oficjalnej stronie: https://www.whiskylivewarsaw.com/pl/.

Sprzedaż biletów prowadzona jest pod adresem: https://www.whiskylivewarsaw.com/dla-odwiedzajacych/sprzedaz-biletow/.

Agnieszka Ochniak

Redaktor naczelna portalu PAPAJA.PL

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi

Aktualności

 

„Polska od Kuchni” akcja promująca gastronomię startuje z XIII edycją konkursu - Złoty Widelec

 

Kto będzie polskim Chocolate Masters?

 

Fun dining. Prosto i genialnie Przemysław Klima

Udostępnij

Inne

 

„Polska od Kuchni” akcja promująca gastronomię startuje z XIII edycją konkursu - Złoty Widelec

 

EXPO SWEET już w tym miesiącu!