W dniu 8 października 2024 roku w warszawskich halach EXPO XXI odbyła się kolejna edycja prestiżowego Kongresu Szefów Kuchni i Restauratorów, jednego z najważniejszych wydarzeń branży gastronomicznej w Polsce. Kongres, który co roku przyciąga szerokie grono profesjonalistów z sektora gastronomicznego, tym razem zgromadził rekordową liczbę uczestników i wystawców. W wydarzeniu wzięło udział 2.137 osób oraz 106 firm prezentujących swoje produkty i usługi. Na scenie wystąpiło 35 prelegentów, w tym wybitni szefowie kuchni i specjaliści z branży.
Tegoroczna edycja wyróżniała się rozszerzoną tematyką, skierowaną także do właścicieli kawiarni oraz cukiernio-kawiarni. Prezentacje obejmowały m.in. kwestie zarządzania lokalami gastronomicznymi, z naciskiem na przywództwo oraz wybór odpowiednich produktów, które są kluczowe dla sukcesu restauracji. Jednym z centralnych punktów programu była debata pt. „Co to znaczy dobry produkt? Jak nie zgubić smaku i znaleźć kompromis między jakością a ceną”. Wzięli w niej udział uznani eksperci: Jarosław Walczyk, Jarosław Uściński, Paweł Salamon oraz Marta Stańczak. Dyskutowali oni o tym, jak w praktyce dokonywać selekcji wysokiej jakości składników przy jednoczesnym dbaniu o rentowność i utrzymanie wysokich standardów kulinarnych.
Kuchnia włoska była kolejnym kluczowym zagadnieniem, szczególnie w kontekście zastosowania tradycyjnych włoskich produktów. Techniki ich wykorzystania zaprezentowali m.in. Andrea Camastra, Fabio Pantano, Livio Marino oraz Carlo Bognolo, dzieląc się swoimi doświadczeniami i inspiracjami.
W dniu 8 października 2024 roku w warszawskich halach EXPO XXI odbyła się kolejna edycja prestiżowego Kongresu Szefów Kuchni i Restauratorów, jednego z najważniejszych wydarzeń branży gastronomicznej w Polsce. Kongres, który co roku przyciąga szerokie grono profesjonalistów z sektora gastronomicznego, tym razem zgromadził rekordową liczbę uczestników i wystawców. W wydarzeniu wzięło udział 2.137 osób oraz 106 firm prezentujących swoje produkty i usługi. Na scenie wystąpiło 35 prelegentów, w tym wybitni szefowie kuchni i specjaliści z branży.
Tegoroczna edycja wyróżniała się rozszerzoną tematyką, skierowaną także do właścicieli kawiarni oraz cukiernio-kawiarni. Prezentacje obejmowały m.in. kwestie zarządzania lokalami gastronomicznymi, z naciskiem na przywództwo oraz wybór odpowiednich produktów, które są kluczowe dla sukcesu restauracji. Jednym z centralnych punktów programu była debata pt. „Co to znaczy dobry produkt? Jak nie zgubić smaku i znaleźć kompromis między jakością a ceną”. Wzięli w niej udział uznani eksperci: Jarosław Walczyk, Jarosław Uściński, Paweł Salamon oraz Marta Stańczak. Dyskutowali oni o tym, jak w praktyce dokonywać selekcji wysokiej jakości składników przy jednoczesnym dbaniu o rentowność i utrzymanie wysokich standardów kulinarnych.
Kuchnia włoska była kolejnym kluczowym zagadnieniem, szczególnie w kontekście zastosowania tradycyjnych włoskich produktów. Techniki ich wykorzystania zaprezentowali m.in. Cristina Catese, Andrea Camastra, Fabio Pantano, Livio Marino oraz Carlo Bognolo, dzieląc się swoimi doświadczeniami i inspiracjami.
Czy istnieje recepta na sukces? To kolejny temat, z który postanowili zmierzyć się Hubert Cygan, Mateusz Gesler, Ewa Kołakowska i Agata Czyż oraz Aleksandra Dojnikowska, rozmowę poprowadził – Paweł Gruba. Czy odpowiedni koncept, wyznaczony cel, albo działalność w mediach jest pomocna w rozwinięciu swojego biznesu?
Jak zarobić na gastronomii? Czy istnieje recepta na sukces?
Po raz pierwszy podczas Kongresu pojawiła się także specjalna sekcja dedykowana właścicielom kawiarni i cukiernio-kawiarni. Janus Profus poprowadził prelekcję pt. „Słodki biznes. Jak otwierać i prowadzić kawiarnio-cukiernię?”, która cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród uczestników.
Niezwykle inspirujące wystąpienie miał Jacek Walkiewicz, który mówił o wyznaczaniu CELU, INTENCJI i WIZJI, motywując słuchaczy do działania i rozwoju swoich lokali. Ciekawym punktem programu było również wystąpienie prof. Tomasza Szlendaka, który zwrócił uwagę na zmieniające się oczekiwania młodych pokoleń wobec gastronomii, wpływ mediów społecznościowych, inflacji, oraz doświadczenia pandemii na funkcjonowanie restauracji.
Oprócz wykładów i debat, w strefie wystawienniczej uczestnicy mogli zapoznać się z najnowszymi ofertami dla sektora HoReCa, nowymi produktami, sprzętem i technologiami. Nie zabrakło także pokazów kulinarnych i licznych spotkań biznesowych. Wydarzenie objęła patronatem medialnym Papaja.pl, która na wspólnym stoisku z OSSKIC oraz Gieniem Mientkiewiczem i Maciejem Bartonem wspomniała zasłużoną dla branży gastronomicznej pisarkę Hannę Szymanderską, zmarłą przed 10- laty.
Kolejna edycja Kongresu zaplanowana jest na przyszły rok – 07.10.2025 r., a organizatorzy już teraz zapowiadają jeszcze większą ilość atrakcji oraz poszerzoną ofertę dla branży.