< WRÓĆ DO Kalejdoskop

Trwa wyścig o rynek ekologicznych butelek na bazie papieru !

Kalejdoskop2020-11-26

Nadchodzi nowa era na papierowe butelki

Zrównoważony rozwój
Na świecie rozpoczął się wyścig o rynek ekologicznych butelek na bazie papieru! 
Podczas gdy firmy na całym świecie starają się wykazać swoje referencje w zakresie zrównoważonego rozwoju dla coraz bardziej wymagającej grupy konsumentów, wśród producentów napojów i firm pakujących trwa wyścig o to, by jako pierwsi sprzedawać produkty w butelkach papierowych.
 
Według ostatnich obliczeń rocznie produkuje się około 80 miliardów plastikowych butelek ( źródło: Paper Bottle Company ) i to nie obejmuje szklanych butelek i puszek. Rządy, producenci i konsumenci wydają się być zjednoczeni w dążeniu do tego, aby opakowania jednorazowego użytku były wytwarzane ze zrównoważonych zasobów i - co ważniejsze - nie szkodziły środowisku, gdy są wyrzucane.
 
Wśród najbardziej rozwiniętych na tym szlaku - przynajmniej publicznie - znajduje się największa na świecie firma produkująca napoje, Coca-Cola, która w zeszłym miesiącu ujawniła swój najnowszy krok w kierunku 100-procentowej papierowej butelki.
 
Również inne marki, w tym Carlsberg i Johnnie Walker, ujawniły swoje  prototypy, chociaż na razie we wstępnej fazie, ich rozwiązania polegają głównie na stworzeniu papierowej (lub tekturowej) butelki, z zachowaniem jednak plastikowych zakrętek, aby zapewnić szczelność oraz plastikowej wyściółce, aby zapobiec wyciekom lub wchłanianiu przez papier.

Papierowa butelka piwa Carlsberg - Inspiracja społeczna Saladplate
 
Papierowa butelka piwa Carlsberg
Ostatni krok w produkcji stuprocentowych butelek papierowych - które ze względu na swoją biodegradowalność są obecnie świętym Graalem wygodnego pakowania napojów - może być najtrudniejszy, ale istnieje wielki zdeterminowanie i już kilka firm wprowadza na rynek rozwiązania pośrednie, takie jak Kentucky innowator Paper Water Bottle Company.
 
 
Rezultat tego szybkiego postępu technologicznego wpłynie na wiele sektorów biznesu, od branży HoReCa po supermarkety i sklepy ogólnospożywcze. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, spodziewaj się widoku papierowych butelek piwa, napojów bezalkoholowych, soków i RTD w hotelowych mini barach, automatach, bufetach, miejscach pracy, stołówkach i samolotach.
 
„Naszą wizją jest stworzenie papierowej butelki, którą można poddać recyklingowi, jak każdy inny rodzaj papieru, a ten prototyp jest pierwszym krokiem na drodze do tego” - powiedział Stijn Franssen, kierownik ds. Innowacji w dziedzinie opakowań na region EMEA w firmie Coca-Cola, zaprezentował w zeszłym miesiącu nową „butelkę” coli.
 
-„Butelka papierowa otwiera zupełnie nowy świat możliwości pakowania i jesteśmy przekonani, że opakowanie papierowe ma do odegrania istotną rolę w przyszłości”.
 
 
Butelka papierowa Coca Cola
Na razie butelka Coca-Coli ma plastikowe zamknięcie i wyściółkę z plastikowej folii, wykonaną w 100% z przetworzonego plastiku, który po użyciu można ponownie poddać recyklingowi. „Ale naszą wizją jest stworzenie papierowej butelki bez plastikowej wkładki ”- powiedział Franssen.
 
Uważa się, że przyszłe rozwiązania technologiczne pomogą zrealizować wizję butelki papierowej, którą można poddać recyklingowi tak jak papier, ale opakowanie papierowe będzie musiał również spełniać te same standardy bezpieczeństwa i jakości, co inne opakowania.
 
„To wszystko jest częścią naszej podróży do znalezienia najbardziej zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, aby ludzie mogli cieszyć się naszymi napojami w sposób odpowiedni dla nich i odpowiedni dla naszej planety” - dodał.
 
Podejście konsorcjum
 
Archival Coke, PepsiCo, pracuje również nad papierowymi butelkami, współpracując z Unilever i Diageo (rodzicem Johnnie Walker, Smirnoff i Guinness) oraz innymi firmami FMCG w konsorcjum współpracującym z firmą zarządzającą przedsięwzięciami Pilot Lite.
 
Butelka papierowa Johnnie Walker
 
 Pierwsza papierowa butelka Diageo, wyprodukowana przez Pulpex Ltd, zadebiutuje z wizerunkiem Johnnie Walker na początku przyszłego roku.
 
Nieustannie staramy się przesuwać granice w zakresie zrównoważonych opakowań, a ta butelka ma potencjał, aby być naprawdę przełomową” - powiedział Ewan Andrew, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w Diageo PLC. W przeciwieństwie do Coca-Coli, butelka konsorcjum w 100% nie zawiera plastiku. Jest wykonany w całości z drewna pozyskiwanego w sposób zrównoważony i nadaje się w 100% do recyklingu przy użyciu istniejących procesów.
 
Richard Slater, dyrektor ds. Badań i rozwoju firmy Unilever, powiedział, że anglo-holenderska firma wierzy w zmniejszenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych poprzez innowacje i współpracę.
 
„Zamierzamy zmniejszyć o połowę zużycie pierwotnego plastiku w Unilever, zmniejszając zużycie opakowań plastikowych o ponad 100 000 ton w ciągu najbliższych pięciu lat. Połączenie sił w celu opracowania i przetestowania butelek papierowych to niesamowicie ekscytujący krok naprzód ”.
 
 
Simon Lowden, dyrektor ds. Zrównoważonego rozwoju w PepsiCo, powiedział, że konsorcjum Pulpex jest dobrze przygotowane do dostarczania zrównoważonych opakowań na dużą skalę i to w różnych branżach, mając wpływ wykraczające poza to, co każda organizacja mogłaby osiągnąć samodzielnie. Jesteśmy dumni, że możemy być tego częścią ”.
 
Zobowiązanie Carlsberga
 
Brewer Carlsberg zobowiązał się do wyprodukowania pierwszej na świecie „papierowej butelki” na piwo w październiku następnego roku, ale w tym momencie trudno jest wybrać, który producent wygra wyścig.


Podobnie jak w przypadku innych projektów, największym wyzwaniem Carlsberga jest stworzenie przyjaznej dla środowiska folii barierowej wewnątrz butelki. Carlsberg stworzył dwa prototypy swojej butelki z zielonego włókna, oba z wykorzystaniem włókien drzewnych pochodzących ze zrównoważonych źródeł, z wewnętrzną barierą, która pozwala butelkom na przechowywanie piwa. W jednym prototypie zastosowano cienką barierę z folii polimerowej PET pochodzącej z recyklingu, a w drugim barierę z bio-folii polimerowej PEF.

Te prototypy zostaną wykorzystane do przetestowania technologii barierowej, ponieważ Carlsberg stara się dostarczyć w 100% bio-butelkę bez polimerów.

„Innowacja wymaga czasu” - wyjaśniła Myriam Shingleton, wiceprezes ds. Rozwoju grupy w Carlsberg Group, w czasie prezentacji prototypów.
 
 
„Chociaż jeszcze nie osiągnęliśmy tego celu, oba prototypy stanowią ważny krok w kierunku realizacji naszej ostatecznej ambicji wprowadzenia tego przełomu na rynek. Będziemy nadal współpracować z wiodącymi ekspertami, aby sprostać pozostałym wyzwaniom technicznym, tak jak to zrobiliśmy w przypadku naszego pakietu Snap Pack redukującego plastik ”.
 
Carlsberg od pięciu lat pracuje nad koncepcją papierowej butelki z EcoXpac, firmą pakującą o nazwie BillerudKorsnäs oraz naukowcami z tytułem doktora z Uniwersytetu Technicznego w Danii. Projekt jest wspierany przez Innovation Fund Denmark, a projekt zaowocował utworzeniem nowej firmy produkującej butelki papierowe o nazwie Paboco.
 
 
Coca-Cola, gigant kosmetyczny L'Oreal i producent wódki The Absolut Company dołączyli do Carlsberga w Paboco, chociaż nie jest jasne, czy prototyp Coke, który pojawił się w zeszłym miesiącu, jest bezpośrednio efektem tej czy innej inicjatywy.
 
Walka z „Trash in the Making”
 
Firma produkująca papierowe butelki na wodę z Kentucky jest niezależną firmą, której rdzeniem jest program zrównoważonego rozwoju, który rozpoczął się - zgodnie z jej stroną internetową - „od niewinnego spostrzeżenia dziecka, że ​​wszystkie opakowania są, nadmiernie produkują śmieci ”i od tego czasu urosły mega-trend konsumentów świadomych społecznie ”. 

Butelka papierowa - Inspiracja społeczna Saladplate
 
Obecnie produkty z papierowych butelek na wodę - wykonane są odnawialnej pulpy bambusowej i wytłoków z trzciny cukrowej, produkty z papierowych butelek na wodę w 100% nadają się do recyklingu, w 98% są biodegradowalne na wysypiskach i w 65% kompostowalne. Celem jest 100% pod każdym względem.
 
Firma sprzedaje standardowe butelki papierowe o pojemności 500 ml do niestandardowego etykietowania, ale dysponuje zespołem projektowym, który może stworzyć papierowe rozwiązania dla płynów (w tym napojów), towarów w opakowaniach konsumenckich, żywności i opakowań przemysłowych.
 
Papierowa butelka na wodę twierdzi, że jej butelki wystarczają na rok na półce, pod warunkiem, że są suche. Można je schładzać na lodzie przez krótki czas, ale topniejący lód ostatecznie zmiękczy zewnętrzną powłokę miazgi, dlatego firma zaleca stosowanie okładów z lodem lub lodówki, aby napoje były chłodne, aby rzeczywisty kontakt z cieczą na zewnątrz był niewielki lub żaden.
 
Wyścig o bycie pierwszą dużą marką, która będzie sprzedawać napoje w całkowicie papierowych butelkach, jest w toku i chociaż nie ma jeszcze wyraźnego zwycięzcy z obietnicą globalnej skali, zasięg i zakres firm podpisujących się pod koncepcją sugerują, że jedno jest dla pewne: nie ma wątpliwości, że butelki papierowe staną się głównym nurtem walki o zmniejszenie ilości odpadów. Pytanie tylko, kiedy to się stanie. 
 
# Zrównoważony rozwój #Opakowanie # Napój #Papaja #Papierowa butelka
 
 
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Kalejdoskop
© Copyright papaja.pl 2001-2021. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS