< WRÓĆ DO Kalejdoskop

Jak pomóc branży restauracyjnej zawalczyć o odzyskanie gości i pozyskanie nowych?

Kalejdoskop2020-07-09
Fuzja FOR Solutions i MojStolik.pl - odpowiedź na potrzeby restauracji, które muszą odnaleźć się w nowej rzeczywistości i odzyskać gości.
 
FOR Solutions, znana na rynku HORECA agencja marketingu i doradztwa biznesowego, organizator największych konferencji w branży MADE FOR Restaurants, oraz jedna z najbardziej kompleksowych i nowoczesnych platform do obsługi rezerwacji w restauracjach – MojStolik.pl łączą swoje siły. Pomogą restauracjom odnaleźć się w nowej rzeczywistości - wymagającej nowych technologii, lepszej organizacji pracy oraz zmiany sposobu komunikacji z gośćmi, za którym idzie budowanie lojalnych społeczności wokół biznesów. To przełom, a nawet rewolucja w jakości obsługi. To odpowiedź na technologiczne potrzeby, które znacznie wzrosły po pandemii i powinny stać się codziennością również w branży HORECA.
 
Od 18 maja restauracje ponownie mogą obsługiwać gości. Jednak rzeczywistość na rynku gastronomicznym nie wygląda najlepiej. Z danych MojStolik.pl wynika, że porównując luty tego roku do czerwca – średni spadek obłożenia lokali sięga, aż 50%. Biorąc pod uwagę, że luty nigdy nie był najmocniejszym miesiącem w branży, a w czerwcu restauracje zazwyczaj przeżywały oblężenie to wynik ten jest jeszcze bardziej niepokojący. Dodatkowo z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia w czerwcu tego roku wynika, że aż 81% Polaków rezygnuje lub mocno ogranicza swoje wyjścia do lokali gastronomicznych.
 
Co zatem zrobić i jak walczyć o odzyskanie gości? Jak sprawić, aby rynek restauracyjny ponownie rozkwitł?
 
Agnieszka Małkiewicz, właściciel FOR Solutions i partner zarządzający Mojstolik.pl: Jesteśmy bezsprzecznie w przełomowym momencie jako branża. Wysoka jakość komunikacji oraz obsługi gości już od momentu rezerwacji, budowanie własnej społeczności oraz poukładane procesy wewnętrze są teraz kluczowe i stanowią o rentowności restauracji. Ponadto epidemia koronawirusa i związany z tym lockdown na zawsze zmieniły nasze zachowania, również pod kątem technologicznym. To doskonały moment, aby nasza branża poszła punkt wyżej na skali profesjonalizacji. Stąd propozycja, aby połączyć najbardziej cenione polskie restauracje systemem technologicznym i komunikacją marketingową z gośćmi, z rynkiem. I to się udaje. W ramach systemu Mojstolik.pl łączymy się z restauratorami w walce o rynek, w budowaniu doświadczenia restauracyjnego, które zaczyna się wg mnie już od momentu sięgnięcia po telefon i rezerwacji stołu w ulubionym miejscu. Partnerstwo proponujemy najbardziej świadomym restauratorom i takich zapraszamy. Liczy się zrozumienie i umiejętność współpracy. Przed nami szereg wspólnych działań marketingowych. Rozkręcamy się i wkrótce będziemy informować o jesiennych kampaniach zapraszających gości do stołów restauracji.”
 
Już dzisiaj aplikacja gromadzi ponad 60 restauracji, głównie z Warszawy m.in. Flaming&Co, AleWino.pl, Stary Dom, Niewinni Czarodzieje, Orzo i wiele innych. W ostatnich dniach do Mojego Stolika dołączyły wrocławskie restauracje La Maddalena, Mama Manoush, Przystań i Marina oraz Niewinni Czarodzieje. Grono to stale się powiększa o nowe restauracje z coraz większej liczby miast w kraju.
 
Co poza marketingowymi korzyściami praca z systemem MojStolik.pl zmienia w życiu najbardziej popularnych restauracji już dzisiaj?
 
Mariusz Diakowski, właściciel Starego Domu: „Praca z MojStolik.pl to była dla Starego Domu prawdziwa rewolucja. Ani ja ani zespół restauracji nie wyobrażamy już sobie powrotu do ery „księgi i ołówka”. Faktycznie MojStolik prowadził na naszej restauracji testy swojej platformy. Mieliśmy trochę obaw, ale zdecydowaliśmy się zaryzykować. Absolutnie nie żałujemy!
 
Wszystkie nasze uwagi i sugestie były od razu wdrażane. Dzięki testowaniu „na żywym organizmie” ten system naprawdę odpowiada potrzebom restauracji z dużym obłożeniem, niesamowicie ułatwia pracę i skraca jej czas. Koniec z długopisami, ołówkami, korektorami sklejającymi strony, nieczytelnym pismem i niepraktycznymi księgami. Teraz wszystko jest uporządkowane i proste w obsłudze. Dodam też, że platforma jest praktycznie bezawaryjna, a jeśli jest taka potrzeba to helpdesk działa bez zarzutu.”
 
Zespół MojStolik.pl zintegrował system ze wszystkimi możliwymi kanałami, jakimi restauracja komunikuje się z gośćmi. Automatycznej rezerwacji dokonać można nie tylko przez aplikację i stronę, ale też przez witrynę restauracji, jej Facebook’a, Instagram, Google Maps a nawet przez telefon w czasie, kiedy restauracja jest zamknięta. System pomaga również zbierać i porządkować wiedzę o gościach, znać ich preferencje (jak we włoskich kawiarenkach J) oraz pozostać z nimi w stałym kontakcie np. w czasie pandemii. Nad systemem pracuje sztab polskich informatyków, którzy rozwijają go na bieżąco pod okiem współpracujących restauratorów.
 
Klaudiusz Kobylecki, współtwórca i partner zarządzający MojStolik.pl: W tej chwili intensywnie pracujemy nad nowymi funkcjonalnościami, które ułatwią restauracjom pozyskiwanie nowych klientów, promocję swojego wizerunku oraz jakość obsługi. Dla przykładu ostatnio zastąpiliśmy uciążliwe odbieranie telefonów przez specjalny IVR z nagraniem gościnnego głosu właściciela restauracji i przekierowaniem bezpośrednio do systemu, który na bieżąco przyjmuje rezerwacje i obsługuje je w czasie rzeczywistym. Chcemy sprawić, żeby goście traktowali MojStolik.pl jak przyjaciela, który zawsze służy radą i pomocą w wyborze najlepszego miejsca na śniadanie, lunch lub przyjacielską kolację i sprawnie zarezerwuje „mój stolik” – najchętniej ten ulubiony.
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Kalejdoskop
© Copyright papaja.pl 2001-2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS