< WRÓĆ DO Kalejdoskop

Olej rzepakowy - Skarbem Europy !

Kalejdoskop2020-07-07

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

Program edukacyjno-promocyjny „Olej rzepakowy skarbem Europy” jest zaplanowany na trzy lata (2020-2022) i realizowany w Polsce i we Francji. Organizatorem kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju oraz Francuskie Stowarzyszenie Producentów Olejów Roślinnych Terres Univia. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.

 
Kampania ma wymiar międzynarodowy i dotyczy dwóch największych rynków rzepakowych w Europie, jakimi są Francja i Polska - obok Niemiec. Oba kraje mają wieloletnie doświadczenia w zakresie produkcji, przetwórstwa a także badań i rozwoju sektora roślin oleistych. Program ”Olej rzepakowy skarbem Europy” wspiera dalszą współpracę w tym zakresie i daje możliwość jej zacieśnienie w ramach Wspólnoty Europejskiej.
 
 
Badania postrzegania oleju rzepakowego na tle innych olejów roślinnych przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich konsumentów pokazują, że olej rzepakowy, jest niedoceniany, a wiedza na temat jego walorów odżywczych, doskonałego składu i kulinarnych zalet bardzo powierzchowna i niepełna.
 
CELE PROGRAMU:
1. podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych olejów roślinnych, a w szczególności oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.
 
2. wykorzystanie renomy oleju rzepakowego do zwiększenia spożycia europejskich olejów roślinnych objętych kampanią.
 
Kampania ma charakter programu edukacyjno-promocyjnego i jest skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych oraz mam z dziećmi do 12 roku życia. Drugą grupą docelową kampanii są liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze.
 
Program będzie realizowany przez serię wydarzeń i inicjatyw z zakresu public relations, eventów oraz przez obecność w prasie, TV i internecie.
 
W ramach programu przygotowane zostaną również materiały informacyjne m.in broszura i dossier prasowe, filmy internetowe z przepisami kulinarnymi na bazie oleju rzepakowego.
 
 
Andrzej Polan
Ambasador kampanii
 
Uwielbiam ten czas kiedy jeżdżąc po Polsce mogę podziwiać kwitnące na żółto pola rzepaku. Krajobrazy w kolorze rzepaku - iście nieziemskie. Wiem, nic nie trwa wiecznie, kwiaty przekwitają, rzepak dorośleje i poddawany jest tłoczeniu, by powstać mógł olej rzepakowy, często nazywany złotem północy. W kuchni doskonałość przez duże D.
 
U mnie służy niemal do wszystkiego: smażenia, duszenia, pieczenia, przygotowywania majonezów, dresingów czy jako zwykły dodatek do sałaty, ale wymieszany wcześniej z sokiem z cytrusów lub polskich zamienników tych owoców jak chociażby pigwy. Włosi, Hiszpanie, Grecy szczycą się swoim złotem, jakim jest oliwa, a my mamy nasz bezcenny olej rzepakowy. Rzekłbym nawet, że jesteśmy w bardziej komfortowej sytuacji, bo nasz olej rzepakowy jest o wiele bardziej delikatnym, uniwersalnym dodatkiem do tego co w kuchni przygotowujemy. Subtelny dodatek dający efekt murowany. Zawsze!
A z oliwą bywa różnie…
 
Dla mnie bycie Ambasadorem kampanii "Olej Rzepakowy Skarbem Europy" to nie lada zaszczyt, lubię podpisywać się tylko pod tym co sobie cenię, lubię dzielić się opiniami wyłącznie o dobrych produktach. W tym przypadku, mam do czynienia z czarodziejem w kuchni, magikiem dla naszego zdrowia i kosmetologiem dla naszej urody, dlatego z przyjemnością i przekonaniem polecam olej rzepakowy.
 
Więcej na stronie:http://www.olejrzepakowy.com
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Kalejdoskop
© Copyright papaja.pl 2001-2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS