< WRÓĆ DO Wydarzyło się

KODEKS DOBRYCH PRAKTYK HARMONY POLISH HOTELS - Bezpieczny Hotel, Bezpieczny Gość

Wydarzyło się2020-04-17

#BezpiecznePowroty

"Nawet najdalsza podróż zaczyna się od pierwszego kroku" - Lao Tzu


Sieć marketingowa Harmony Polish Hotels w obliczu trwającej pandemii wywołanej przez koronawirus, opracowała specjalny "Kodeks dobrych praktyk - Harmony Polish Hotels - #BezpiecznePowroty, mający na celu przygotowanie hoteli na ponowne przyjęcie Gości i zapewnienie im całkowitego bezpieczeństwa podczas pobytu w obiektach.  

Treść Kodeksu:
 
I. RECEPCJA
 
1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy wejściu każdego Gościa do hotelu; w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa do hotelu, procedura może być powtórzona - decyduje pracownik hotelu.
 
2. Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek/ przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
 
3. Systematyczna dezynfekcja drzwi, klamek, powierzchni lady recepcyjnej, wózka bellboy, poręczy, terminali, kart pokojowych, kanap, foteli, itp. w lobby hotelu.
 
4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji w lobby hotelowym. Zachowanie odpowiedniej odległości pomiędzy Gośćmi w kolejce.
 
5. Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji, używanie jednorazowych długopisów.
 
6. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym.
 
7. Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w hotelu (wręczenie Gościom procedury bezpieczeństwa, której przyjęcie do wiadomości i stosowania musi być potwierdzone podpisem Gościa).
 
8. Zakaz bezwzględny przebywania w pokoju hotelowym osób niezameldowanych
 
II. POKÓJ HOTELOWY
 
1. Obowiązkowe ozonowanie każdego opuszczanego przez Gościa pokoju przed przyjęciem kolejnego oraz na prośbę Gości, podczas pobytu w hotelu po uprzednim ustaleniu godzin w jakich pokój będzie dostępny.
 
2. Dezynfekcja urządzeń, mebli, klamek, armatury, poręczy, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju oraz wietrzenie pokoju hotelowego.
 
3. Udostępnienie w pokoju hotelowym środku dezynfekującego dla Gości oraz maseczek.
 
4. Bezwzględny zakaz przebywania w pokoju hotelowym osób nie będących Gośćmi hotelowymi.
 
III. RESTAURACJA/ BAR/ KAWIARNIA
 
1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do restauracji/ baru/kawiarni, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przebywanie Gościa w restauracji/barze/kawiarni, procedura może  być powtórzona - decyduje pracownik restauracji / baru/ kawiarni.
 
2. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do restauracji / baru / kawiarni
 
3. Wprowadzenie odpowiednich bezpiecznych odległości między stolikami / krzesłami w restauracjach hotelowych, barach i kawiarniach.
 
4. Każdorazowa dezynfekcja stołów, krzeseł, menaży, porcelany,  tac, karty menu, itp., wymiana obrusów, wyparzanie sztućców, po każdym Gościu.
 
5. Stosowanie przez pracowników restauracji, barów, kawiarni maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
 
6. Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.
 
IV. POMIESZCZENIA OGÓLNODOSTĘPNE
 
1. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym oraz na każdym piętrze hotelu przy windach, a także przy wejściu do sal konferencyjnych, toalet, itp.
 
2. Szczegółowa dezynfekcja i ozonowanie  raz na dobę pomieszczeń wspólnych: sale konferencyjne, sale zabaw, sale bankietowe, sale ćwiczeń itp.
 
3.Szczegółowa dezynfekcja toalet w hotelu.
 
4. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z kids club.
 
5. Regularna dezynfekcja wszystkich zabawek oraz udostępnienie dozowników ze środkiem dezynfekującym dla opiekunów dzieci oraz animatorów.
 
6. Zachowanie szczególnych środków bezpieczeństwa – brak dostępu do środków dezynfekujących przez dzieci. 
 
7. Dezynfekcja wind hotelowych.
 
V. SPA & WELLNESS
 
1. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego Gościa do SPA, wellnes, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych uniemożliwia przyjęcie Gościa na zabieg oraz przebywanie w strefie wellnes, procedura może  być powtórzona - decyduje pracownik spa, wellnes
 
2. Wprowadzenie ograniczenia liczby osób korzystających jednocześnie z pomieszczeń SPA & Wellness.
 
3. Zachowanie bezpiecznej liczby osób oczekujących w poczekalni SPA & Wellness i odległości pomiędzy nimi. Każdorazowa dezynfekcja blatów, foteli oraz kanap, menu w poczekalni.
 
4. Regularna dezynfekcja wszystkich pomieszczeń, sprzętów, kosmetyków.
Każdorazowa, po użyciu, dezynfekcja sprzętów udostępnianych Gościom: rowery, leżaki, kije, itp.
 
5. Wprowadzenie bezpiecznej odległości między stanowiskami kosmetycznymi, urządzeniami w siłowni,  itp.
 
6. Stosowanie przez personel SPA & Wellness maseczek / przyłbic ochronnych oraz rękawiczek.
 
VI. PRACOWNICY
 
1. Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi
 
2. Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i wszystkich pracowników hotelu. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO (monitory w przestrzeniach wspólnych dla pracowników).
 
3. Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
 
4. Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników – łatwo dostępny i widoczny dozownik na zapleczu hotelu, szatniach.
 
5. Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
 
6. Przebywanie  w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/ lub zachowanie bezpiecznej  odległości.
 
VII. OGÓLNE
 
1. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla Gości dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
2. Stosowanie zaleceń wg GIS i WHO, które będą zaleceniami odgórnymi.
3. Systematyczna kontrola realizacji KODEKSU przez kadrę managerską
 
 
 #BezpiecznePowroty
 
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Wydarzyło się
© Copyright papaja.pl 2001-2020. Wszystkie prawa zastrzeżone. VPS