< WRÓĆ DO Wydarzyło się

Korona Smakosza Raport "Polska na talerzu" Zgotuj sobie sukces

Wydarzyło się2019-01-04

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

 

Ostatni w 2018 roku Mikser Kulinarny przyciągnął ponad 200 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania był drób, filozofia zero waste oraz nadchodzące w 2019 roku trendy kulinarne.

 
Grudniowy Mikser Kulinarny był ostatnim w ubiegłym roku bezpłatnym spotkaniem edukacyjnym dla uczniów szkół i klas gastronomicznych organizowanym w ramach programu Szef dla Młodych Talentów. Pokaz kulinarny poprowadził Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który przyrządził m.in. kurczaka kukurydzianego z polentą, bryndzą i konfiturą jabłkową oraz perliczkę z kapustą i grzybami shimeji. Przedstawicielki firmy Drosed – partnera spotkania – poprowadziły prelekcję dotyczącą drobiu, skupiając szczególną uwagę na następujących gatunkach: kaczce barbarie, kurczaku zagrodowym i kukurydzianym, a także perliczce. Spotkaniu towarzyszyła również prelekcja Michała Molendy, drugiego szefa kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który opowiedział o tajnikach filozofii zero waste i przewidywanych trendach, które będą istotne na rynku gastronomicznym w 2019 roku.
 

 
Na najbardziej aktywnych uczestników wydarzenia czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN, a także książki „100 receptur na 100 lat niepodległości” wydane przez firmę MAKRO Polska.
 
Spotkanie zakończył test wiedzy. Na dwie osoby, które udzieliły najwięcej poprawnych odpowiedzi, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie pod okiem szefów kuchni: Michała Grzywacza i Cezarego Powały.
 
Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerem Miksera Kulinarnego była firma Drosed – jeden z największych w kraju producentów w branży drobiarskiej.
 
Szef dla Młodych Talentów
to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).
 

 

KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Wydarzyło się
© Copyright papaja.pl 2001-2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.