< WRÓĆ DO Nowości produktowe

RATIONAL jeszcze bliżej klienta !

Nowości produktowe2015-03-26

Wywiad z Markusem Paschmannem dyrektorem działu marketingu i sprzedaży, będącym równocześnie członkiem Zarządu, o minionym roku finansowym, swoich celach na rok 2015 oraz dla czego w firmie RATIONAL wszystko – jak zwykle – „kręci się” wokół klienta.

Markus Paschmann od ponad roku kieruje działem marketingu i sprzedaży, będąc równocześnie członkiem Zarządu. Ten 48-latni Manager przywiązuje ogromną wagę do bliskości z klientem. W ostatnich miesiącach spotykał się z szefami kuchni na całym świecie i rozwijał międzynarodowe struktury sprzedaży. 
 
Firma RATIONAL jest znana z oferowania klientom kompleksowych usług także po zakupie urządzenia, Markus Paschmann zaplanował jednak dokonanie kolejnego kroku naprzód w tym zakresie. W tym roku kucharze firmy RATIONAL jeszcze bardziej zwiększą zakres swoich usług: zarówno w dziedzinie opieki nad klientem przez certyfikowanych dealerów, jak i wsparcia klientów użytkujących nasze urządzenia. 
 
Markus Paschmann nie jest przekonany co do idei oferowania tych samych usług we wszystkich krajach – uważa, że należy je dostosowywać lokalnie do potrzeb klientów. Szefowie kuchni, pracujący na sprzęcie firmy RATIONAL powinni dostawać pełne wsparcie bez względu na to, gdzie mieszkają. „W różnych częściach świata szefowie kuchni mają różne wymagania. Chcemy oferować najlepsze rozwiązania dla każdego rynku”, mówi doświadczony menedżer.
 
Firma RATIONAL jeszcze bardziej zacieśni relacje z klientami. W zeszłym roku firma ponownie zmodyfikowała strukturę sprzedaży, aby o kolejny krok zbliżyć się do klienta. Wzmocniona została sieć dealerów, i poczynione zostały znaczące inwestycje w rynek. Wstępna reakcja rynku okazała się bardzo pozytywna.
 
„Im bardziej będziemy zacieśniać kontakt z klientami, tym łatwiej będzie nam rozwijać nasze produkty i usługi w sposób korzystny dla klienta”, wyjaśnia Markus Paschmann.
 
W udzielonym przez siebie wywiadzie, Markus Paschmann mówi więcej o celach, jakie stawia sobie RATIONAL AG i o swoim pierwszym roku na stanowisku członka Zarządu.

Wywiad z Markusem Paschmannem 
 
Szanowny Panie Paschmann, jak wyglądał Pański pierwszy rok w firmie RATIONAL?
 
Od początku zafascynowała mnie orientacja firmy na klienta. Ciężko znaleźć inne przedsiębiorstwo, które tak w tak wielu zakresach stawiałaby interes klienta na pierwszym miejscu jak ma to miejsce w RATIONAL.
W związku z tym jednym z moich priorytetów było spotkanie się z jak największą liczbą klientów – aby jak najlepiej poznać ich środowisko pracy i ich potrzeby. Im bardziej będziemy zacieśniać kontakt z klientami, tym łatwiej będzie nam rozwijać nasze produkty i usługi w sposób korzystny dla klienta. Z tego właśnie powodu ponownie dostosowaliśmy organizację naszego systemu sprzedaży w sposób, pozwalający jeszcze bardziej zbliżyć się do klienta.
 
Firma bardzo dużo zainwestowała w USA. Dlaczego akurat tam?
 
Ameryka Północna ma ogromny potencjał, a same Stany Zjednoczone to najważniejszy pojedynczy rynek świata, na którym pracuje ponad 900 000 zawodowych szefów kuchni. Większość z nich ciągle jeszcze używa w pracy tradycyjnych urządzeń kuchennych. Naszym celem jest pomóc tamtejszym kuchniom osiągnąć nowy poziom technologiczny.
 
Co dokładnie zrobiono?
 
Rozbudowaliśmy sieć sprzedaży i przekonstruowaliśmy całą naszą infrastrukturę. Obecnie, dzięki stworzeniu centralnego centrum logistycznego, możemy działać na rzecz klientów znacznie szybciej i precyzyjniej. W całym kraju utworzyliśmy nowe kuchnie pokazowo-szkoleniowe oraz szkoły kulinarne, w których przybliżam szefom kuchni naszą technologię. Każdy ma teraz możliwość uczestnictwa w seminarium RATIONAL CookingLive w pobliżu swojego miejsca zamieszkania lub pracy i zapoznać się „na żywo” z działaniem naszych urządzeń.
 
Czy Państwa działania przyniosły efekt?
 
Już dziś mogę powiedzieć, że tak. W drugiej połowie ubiegłego roku zauważyliśmy znaczący wzrost popytu. Rynek reaguje pozytywnie. Bieżący rok zaczęliśmy więc bardzo optymistycznie, zwłaszcza, że jesteśmy dobrze pozycjonowani i mamy bardzo zmotywowany zespół.
 
Byliście Państwo także aktywni w pozostałych częściach świata. Swoją kolejną innowacją – SelfCookingCenter 5Senses – firma RATIONAL zwróciła na siebie uwagę na wszystkich kontynentach. Liczne media uznały urządzenie kulinarne „o 5 zmysłach” nowym standardem wydajności w kuchni profesjonalnej. Jak odebrali to urządzenie klienci?
 
Jak na razie otrzymujemy z całego świata w zasadzie tylko entuzjastyczne informacje zwrotne. SelfCookingCenter 5Senses pozwala uzyskać znakomite efekty kulinarne – i to właśnie najbardziej podoba się naszym klientom. Dostarczamy produkt bez zbędnych ozdobników, który – dokładnie jak oczekują tego od nas kucharze – zapewnia najwyższą jakość i maksymalną wydajność. Szczególnie w Ameryce oraz w Azji klienci są pod wrażeniem, jak łatwe jest to urządzenie w użytkowaniu. Z SelfCookingCenter 5Senses zrobiliśmy jeszcze jedno: w otwarty sposób pokazaliśmy, co się kryje za naszą technologią. Zostało to szczególnie dobrze odebrane w Europie. Urządzenie komunikuje się z kucharzem – mówi mu, kiedy (a nawet dlaczego) stosuje określone ustawienia. Ponownie zwiększyło to i to w dość znaczący sposób, zaufanie naszych klientów do jakości naszych urządzeń. Dobrze postrzegane są także aplikacje międzynarodowe. Urządzenie ma w swoim repertuarze wiele dań z różnych kuchni świata i klienci chętnie wykorzystują tę wiedzę kulinarną. Częściej wypróbowują międzynarodowe przepisy, dzięki czemu rozszerzają swoje menu. Oprogramowanie SelfCookingCenter 5Senses jest dostępne dla właścicieli poprzednich modeli naszego urządzenia bezpłatnie i to też jest doceniane.
 
 
Marka RATIONAL jest znana z kompleksowości usług. Czy i w tym zakresie pojawią się jakieś innowacje?
 
Nasz przekaz mówi, że oferujemy klientom produkty i usługi, które zapewniają im maksimum korzyści w codziennej pracy w kuchni, mowy więc nie może być o tym, że kończy się to wraz ze sprzedażą urządzenia. Wręcz odwrotnie – wtedy tak naprawdę się to zaczyna. Jesteśmy do dyspozycji naszych klientów i to niezależnie od tego, czy ich urządzenie jest nowe czy stare. Działania nasze odbywają się na wielu poziomach: zaczynając od opieki nad klientem przez naszych certyfikowanych dealerów, idąc przez wsparcie techniczne i kończąc na wsparciu szefa kuchni w jego środowisku pracy. Zamierzamy ponownie w znaczący sposób rozszerzyć zakres naszych usług we wszystkich obszarach.
 
Jak daleko chcecie Państwo pójść w zakresie wspierania szefów kuchni?
 
Mało która firma na rynku ma tylu zadowolonych klientów co my, ale niektórzy z nich mogliby w swojej pracy jeszcze lepiej wykorzystywać nasze urządzenia. W tym właśnie zakresie chcemy pomóc. Chcemy pokazać szefom kuchni, jak korzystać z naszych produktów i wyposażenia dodatkowego, aby uzyskać maksimum korzyści dla swojego menu.Od bieżącego roku będziemy jeszcze więcej inwestować w szkolenie naszych klientów.
 
Czyli?
 
W różnych częściach świata szefowie kuchni mają różne potrzeby. Z tego powodu nie będzie standardowego pakietu dla wszystkich krajów świata. Skupimy się na stworzeniu optymalnego programu szkoleniowego dla każdego kraju. Na jednych rynkach będziemy szkolić w zakresie naszej technologii od podstaw, na innych szkolenia będą bardziej zaawansowane. W tym właśnie zakresie wykorzystamy bliskość w relacji z klientem: zbliżając się o kolejny krok do szefów kuchni na całym świecie, jeszcze bardziej zrozumieliśmy ich potrzeby i wymagania. Pomoże nam to zaoferować to, czego klienci naprawdę potrzebują.
 
Co zostało zrobione nowego w sferze dotyczącej dealerów firmy RATIONAL?
 
Spędziliśmy miniony rok na optymalizacji naszej sieci dealerskiej i zwiększaniu transparentności w stosunku do klientów. Wprowadziliśmy system certyfikacji, który pomaga naszym klientom rozpoznawać, jakie usługi oferuje dealer naszej firmy. Niezależnie od tego, czy klient chce uzyskać konsultację dotyczącą produktu, czy chciałby zmówić spersonalizowany projekt nowej kuchni, jest zainteresowany uczestnictwem w seminarium szkoleniowym czy chciałby obejrzeć urządzenia demonstracyjne, może na jeden rzut oka sprawdzić, który dealer w jego pobliżu może mu to zaoferować. Dealerzy są zarejestrowani na naszej stronie internetowej wraz z oferowanymi przez siebie usługami.
 
Jak gwarantujecie Państwo jakość tych usług?
 
Nasi dealerzy są regularnie szkoleni. Weryfikujemy i dokonujemy audytów, czy oferowane usługi spełniają nasze wymagania. Dealerzy spełniający je otrzymują certyfikat, swego rodzaju pieczęć, którą klienci mogą traktować jako znak wysokiej jakości.
 
... oraz kolejny krok w rozwoju listy oferowanych klientom korzyści?
 
Tak jest. Będziemy w dalszym ciągu podążać tą ścieżką, ponieważ chcemy w jak najlepszy sposób służyć naszym klientom i być z nimi blisko. Na całym świecie.
 

facebook http://facebook.com/RATIONAL.AG
twitter    http://twitter.com/RATIONAL_AG
Youtube http://www.youtube.com/User/RATIONALAG

 
KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Nowości produktowe
© Copyright papaja.pl 2001-2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.