< WRÓĆ DO Szkolenia

Relacja z drugiej diagnozy końcowej Stare Jabłonki 25-27.02.2012r.

Szkolenia2012-03-01


W projekcie „Europejski Program Doskonalenia Nauczycieli Branży HoReCa” nikt nie próżnuje. W dniach 25-27 lutego 2012r. przeprowadzona została kolejna końcowa diagnoza wiedzy i umiejętności uczestników, zwana Diagnozą OUT.
Piętnaścioro uczestników i uczestniczek, reprezentujących grupy, które odbyły praktyki w Grecji i Portugalii stawiło się w hotelu Anders w Starych Jabłonkach by przekonać
się jak wiele nauczyli się podczas wyjazdu. Na miejscu czekał na niech nie tylko zespół realizujący Projekt, ale również dwóch całkowicie nowych ekspertów.  Michał Tkaczyk
sprawdził wiedzę grupy kucharskiej, a grupę kelnerską testowała Renata Gut.
Diagnozy rozpoczęły się testem dydaktycznym prowadzonym przez naszą stałą ekspertkę Aleksandrę Dołgań. Test składający się z 50 pytań wielokrotnego wyboru dla wielu
mógłby okazać się nie do przejścia, jednak nie dla naszych nauczycieli/lek.  Po rozpoczęciu testu na sali zapanowała cisza przerywana tylko szumem długopisów sunących po papierze.

Następnie uczestnicy podzielili się na grupy zgodne z wybranym profilem zawodowych praktyk (kelner bądź kucharz) i przeszli pod opiekę nowych ekspertów.  Ci postawili przez naszymi uczestniczkami i uczestnikiem kolejną przeszkodę  – test wiedzy kulinarnej lub obsługi konsumenta składający się również z pięćdziesięciu pytań. Test dotyczył kuchni i obsługi na terenie całej Europy, nie tylko krajów, w których odbywały się praktyki, na szczęście i z tej potyczki każdy wyszedł zwycięsko.Nie ma co ukrywać, czuli się nieco niepewnie. Nie wiedzieli przecież czego spodziewać się po nowych opiekunach. Na szczęście okazało się, że współpraca między ekspertami i uczestnikami była owocna. Sprawnie przeprowadzono wszystkie testy  – zarówno te teoretyczne jak  i praktyczne. Musimy szczerze przyznać, że nie było łatwo. Zarówno testy teoretyczne jak i praktyczne stanowiły nie lada wyzwanie. Widać było jednak, że po odbytych praktykach nauczyciele i nauczycielki czuły się znacznie pewniej. Nie znamy jeszcze oficjalnych wyników, jednak wierzymy, że wszystko poszło dobrze. 

      
Po dniu pełnym napięć pozwoliliśmy uczestniczkom i uczestnikowi odpocząć, by zbierali siły na kolejny dzień diagnozy. Siły te były im niezbędna, gdyż przed nimi stanęło
najtrudniejsze zadanie  – przeprowadzenie indywidualnej prezentacji dydaktycznej.

Nastawieni bojowo i mimo powszechnego stresu, pewni swojej wiedzy uczestnicy odważnie wylosowali numerki i prezentacje ruszyły. Każda kolejna osoba miała osiem minut na przygotowanie się i osiem minut na przeprowadzenie prezentacji dydaktycznej na zadany temat. Od najprostszych zadań, jak przygotowanie sosu holenderskiego, przez trudniejsze jak np. kelnerskie przygotowanie pomocnika kelnerskiego do kolacji dla 4 osób, aż po najtrudniejsze zadania wymagające przygotowania całej potrawy.Po zakończeniu prezentacji wszyscy obecni poświęcili jeszcze czas na omówienie zbliżającej się wielkimi krokami konferencji kończącej Projekt. Podczas niej każda z grup
wyjazdowych zaprezentuje 45-minutową prezentację muliinstrumentalną pokazujących specyfikę regionu, w którym odbywali praktyki. Nie możemy doczekać się tych wystąpień. Na pewno będą bardzo ciekawe, a co najważniejsze, nagrane na płytach będą mogły służyć pomocą naukową we wszystkich szkołach zawodowych w Polsce.

 

 

KOMENTARZE
DODAJ KOMENTARZ

Komentarz:

Podpis:

E-mail:

WYŚLIJ

< WRÓĆ DO Szkolenia
© Copyright papaja.pl 2001-2019. Wszystkie prawa zastrzeżone.