< WRÓĆ DO Wydarzyło się

Szkolenie w Salzburgu, dzień pierwszy

Wydarzyło się2010-12-10

W dniach od 24 do 27 listopada 2010 r., odbyło się kolejne szkolenie kucharzy w Salzburgu (Austria). Szkolenie prowadzone było w formie warsztatów. Uczestnikami byli członkowie Stowarzyszenia Euro-Toques Polska w składzie: Andrzej Jackowiak, Grzegorz Birek, Tomasz Niciak, gościnnie Jean Bos oraz Martyna Siwak.
Organizatorem wyjazdu był Zbigniew Siwak, przedstawiciel firmy QimiQ na Polskę.

Wyruszyliśmy wspólnie z Łodzi. Mimo dużej odległości, czas podróży upłynął nam w miarę szybko i przyjemnie Na miejsce dotarliśmy późnym wieczorem ale mimo to, zauważyliśmy uroki miejsca w którym mieliśmy spędzić kilka dni. Koppl, niewielkie miasteczko, hotel Gasthot am Riedl, otoczone z każdej strony górami, zasypane śniegiem. Nie zdziwil nas widok zimy, pierwsze jej oznaki dostrzegliśmy już w Polsce.

Nazajutrz rankiem, nasi kucharze udali się do Salzburga(5 km) gdzie miesci się siedziba firmy QimiQ. Tam odbywały się szkolenia, które tym razem poprowadził Sebastian Ebner. Profesjonalne stanowiska do pracy, świetnie przygotowany szkoleniowiec, znakomite produkty - to wszystko sprawiło że już od pierwszego dnia, wszyscy byli zachwyceni wyjazdem.

W pierwszym dniu szkolenia przystąpiono do przygotowywania dań na bazie śmietany firmy QimiQ. Z produktem wszyscy (prawie wszyscy) zapoznali się wcześniej, w Polsce. Przygotowano między innymi: sałatkę coleslaw, mus z wędzonego łososia, truskawkową napoleonkę.

Uczestnicząc w szkoleniu w firmie QimiQ w Salzburgu miałem możliwość zapoznać się z  produktami tej firmy. Produkty firmy QimiQ były mi znane, ale dopiero
podczas wspólnego gotowania z uczestnikami kursu i pod opieką wykładowcy Sebastiana Ebnera mogłem poznać wszystkie właściwości, walory i możliwości zastosowania tych nowatorskich produktów do przygotowania zup, zimnych i gorących sosów, deserów oraz dań zimnego bufetu
” – mówi Andrzej Jackowiak.

Na koniec odbyła się degustacja wszystkich przygotowanych dań, wspólnie z personelem firmy QimiQ.
Dzień nie zakończyl się na szkoleniu. Zadbano również o to,  abyśmy mogli miło spędzić pozostały czas. Wyruszyliśmy, pod przewodnictwem Zbyszka, w Alpy. Podziwialiśmy piękne widoki gór i położonych w nich osady. Następnie udaliśmy się do muzeum Red Bulla, ale niestety było nieczynne z powodu zamkniętej imprezy. Zwiedzanie przełożyliśmy na dzień następny.

Wieczorem zostaliśmy zaproszeni do specjalnie wybranej restauracji polożonej w górach, gdzie zaserwowano nam typowe dania regionalne. Były znakomite.

Po powrocie do hotelu, wszyscy razem spotkaliśmy się aby podsumować dzień. Wieczór upłynął na dyskusjach i planach na kolejny dzień.
Wkrótce relacja z drugiego dnia szkolenia.