< WRÓĆ DO Wydarzyło się

Szkolenie polskich kucharzy w Salzburgu

Wydarzyło się2010-11-27

W dniach od 18 do 21 października 2010 r. odbyło się pierwsze szkolenie polskich kucharzy w Salzburgu, w Austrii. Uczestniczyli w nim, między innymi, członkowie Stowarzyszenia Euro-Toques Polska.
Szkolenie trwało dwa dni, poprowadził je Edwin List
W szkoleniu uczestniczyli: Krystyna Wierzbicka, Tomasz Kosiński, Mariusz Barczewski, Jan Cerwas oraz Łukasz Czapiewski.

Szkolenie trwało od godz. 8:30 do godz. 17:00.
Gotowanie na bazie produktów QimiQ.

Warto wymienić niektóre z potraw przyrządzonych podczas szkolenia:
•    Czarno-biała babka piaskowa
•    Kremowy dressing
•    Śmietanowo-limonkowe ciasto
•    Panna Cotta
•    Qiminaise (majonez bez jajek)
•    Dip z podsmażonej czerwonej papryki
•    Jajecznica z QimiQ
•    Mus z wędzonego Łososia
•    Truskawkowa Napoleonka
•    Tiramisu
•    Sałatka z Tuńczyka
•    Jagodowo serowe ciasto
•    Puszyste masło z czosnkiem i ziołami
•    Puszysta, kwaśna śmietana ze szczypiorkiem
•    Krem jogurtowy z jagodami

Po szkoleniu uczestnicy mieli okazję zwiedzać przepiękny Salzburg oraz wiele atrakcji, m.in. muzeum Red Bulla. Jedną z ciekawostek może być zaskakująco zmienna pogoda podczas pobytu uczestników na szkoleniu. Szkolenie było bardzo wartościowe, a nabyta wiedza na pewno zaowocuje w przyszłości.

Zdaniem Krystyny Wierzbickiej (restauracja „Dworek” Łódź):

Produkt Qimiq był mi znany wcześniej , ale dopiero w Salzburgu poznałam i doceniłam jego możliwości zastosowania w produkcji przekąsek, wyrobów garmażeryjnych i deserów. Jestem bardzo zadowolona z wyjazdu zarówno pod względem zapoznania się z możliwościami pracy z produktami Qimiq, jak również z profesjonalnie przeprowadzonego szkolenia przez Pana Edwina Lista. Właściciele i pracownicy firmy stworzyli bardzo miłą i ciepłą atmosferę i mimo bariery językowej czuliśmy się tam bardzo dobrze. Osobiście chciałabym podziękować za znakomite poczęstunki w renomowanych restauracjach, w których nas Państwo gościli i raczyli regionalnymi potrawami. Zadbaliście również o to, aby czas tam spędzony był maksymalnie wykorzystany , czego dowodem jest zapewnienie nam przewodników w czasie wolnym od szkolenia w osobach Panów Edwina i Mirka. Pozdrawiam cały zespół organizujący ten wyjazd.”

Krótkie sprawozdanie okiem Tomka Kosińskiego (restauracja „Karczma Rzym”, Bydgoszcz):

Do Salzburga dojechaliśmy gdy już było ciemno, dlatego dopiero rano mogliśmy podziwiać te cudowne widoki wspaniałych Alp. Najpierw zapoznano nas z historią firmy oraz z produktami. Po krótkim wstępie rozpoczęliśmy wspólne gotowanie z Edwinem, człowiekiem o bardzo dużej wiedzy i doświadczeniu. Dzień upłynął bardzo szybko i przyjemnie. Wieczorem zostaliśmy zaproszeni na wycieczkę po Salzburgu, którą rozpoczęliśmy od zwiedzania muzeum red bulla „ hangar 77”, później zostaliśmy zaproszeni na cudowną gęsinę do restauracji „Peter Keler”. Na koniec dnia, a raczej wieczoru pozostało zwiedzanie starówki razem z Edwinem . Kolejny dzień również minął bardzo szybko i przyjemnie. Poznaliśmy wiele nowych przepisów i zastosowań, tego nowego na naszym rynku produktu. Jako szef kuchni polecam gorąco, gdyż można stworzyć wiele nowych, zaskakująco lekkich potraw. Duże podziękowania za wspaniałą organizację, serdeczne przyjęcie nas w siedzibie firmy w Salzburgu, pokazanie miasta oraz możliwość nauki nowych ciekawych rozwiązań zastosowania produktów Qimiq. Podziękowania dla Konrada za profesjonalne tłumaczenie oraz dla Zbyszka za pokazanie nam w drodze powrotnej wspaniałych krajobrazów Austrii.“

Dziękujemy firmie QimiQ, dzięki której mogliśmy uczestniczyć w tym szkoleniu, a w szczególności Zbyszkowi Siwakowi za zorganizowanie wyjazdu.